English

جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی در دستور کار/وجود ۴۰۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در یزد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یزد، جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی را در راستای افزایش بهره‌وری و درآمد زایی کشاورزان استان یزد از اهداف این مدیریت در سالهای آتی برشمرد.

جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی در دستور کار/وجود ۴۰۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در یزد
به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، در حال حاضر ۴۰۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان یزد به بهره‌برداری رسیده اند که با جذب ماده خام کشاورزی برابر با دو میلیون تن و ظرفیت تولید یک میلیون و سیصد و شصت هزار تن، تعداد ۶۶۹۵ شغل ثابت را ایجاد نموده اند.
علیرضا طاقه باف مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی یزد با بیان این مطلب افزود: ۱۳۳۴۹ فقره جواز تاسیس در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تاکنون صادر گردیده است که با ظرفیت تولید بالغ بر ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تن و جذب ماده خام کشاورزی ۴ میلیون و پانزده هزار تن با اشتغال ثابت ۱۵۸۰۱ نفر در سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در سالجاری نیز تاکنون ۳۲ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت ۳۱۵ هزار تن و جذب ماده خام ۳۵۵ هزار تن و اشتغال ثابت ۱۳۱۰ نفر مشغول به فعالیت می باشند گفت :
تعداد جواز صادر شده در سالجاری ۱۰۳ فقره می باشد که ظرفیت تولید ۲۱۸ هزار تنی و جذب ماده خام ۲۶۸ هزار تن را به دنبال خواهد داشت و با راه اندازی این واحد‌های تولیدی ۱۱۳۲ نفر اشتغالزایی خواهد شد.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یزد یکی از مهمترین سیاست‌های در دستور کار این بخش را کیفی‌سازی و برندسازی محصولات تولیدی صنایع تبدیلی استان به ویژه در حوزه‌های لبنی، فرآوری پسته، زعفران و خرما دانست که در این رابطه برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی در حال انجام است.
طاقه باف، جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی را در راستای افزایش بهره‌وری و درآمد زایی کشاورزان استان از اهداف این مدیریت در سالهای آتی برشمرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه