English

افزایش جذب ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی استان یزد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه جذب ماده خام کشاورزی از 426 هزار تن به 1.8میلیون تن افزایش یافته است.

افزایش جذب ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه تعداد واحدهای صنایع تبدیلی بهره‌برداری شده تا قبل از سال ۱۳۹۲،  ۱۴۷ مورد بود که هم اکنون این تعداد به 398 واحد رسیده افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه جذب ماده خام کشاورزی از 426  هزار تن به 1.8-میلیون تن افزایش یافته است.

وی رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال جدید، افزایش ظرفیت تولید با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی و پرداخت وام توسط دولت تدبیر و امید را از جمله عوامل این موفقیت ها دانست.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی یزد در ادامه با بیان اینکه سیاست این سازمان جلوگیری از خروج شیر خام از استان یزداست، یادآور   شد: هم اکنون ۲۸ واحد تولید انواع محصول و مشتقات لبنی با ظرفیت ۲۱۲ هزار و ۶۵۸ تن در استان فعال است و زمینه اشتغال حدود هزار نفر را به‌طور مستقیم فراهم کرده است.

طاقه باف در ادامه از احداث یک واحد فراوری مواد لبنی در ابرکوه به عنوان بزرگترین واحد فراوری استان  با 446 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خبر داد که  توسط بخش خصوصی در دست ‌ساخت است و تا پایان امسال با ظرفیت 220تن  شیر در روز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در این واحد پس از بهره‌برداری روزانه 220 تن شیر به انواع مواد لبنی به‌ویژه شیر خشک ، پودر آب‌پنیر، پنیر یو اف فراوری و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را  به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می نماید.
در هفت سال گذشته 244 واحد صنایع تبدیلی و غذایی  در استان یزد به بهره برداری رسیده است و با ایجاد واحدهای جدید تعداد فرصت های شغلی با رشد 3.5 برابری  از  1948 نفر  به  6894 نفر افزایش یافته است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه