English

افزایش ۱۱۱ درصدی میزان کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته

فرمانده مرزبانی استان کردستان : بیش از 111 درصد نسبت به سال گذشته افزایش میزان کشفیات داشتیم وبیش از دو هزار و هفتاد هشت فقره در بخش قاچاق تشکیل شد که در مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت.

افزایش 111 درصدی میزان کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، سردار علیرضا مرزبانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: لبه و خاکریز اصلی امنیت مرز است و این باعث شده مرز از حساسیت بالایی برخوردار باشد. مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا هم به امنیت و جایگاه مرز تاکید ویژه ای دارند. مرز های استان با توجه به شرایط خاصی که دارد از اهمیت مهمی برخوردار است. در طول سال 99 علی  رغم تهدید های متعددی که استکبار جهانی در منطقه داشتند با هوشیاری و آمادگی عملیاتی تمام عناصر تامین کننده امنیت در استان و همه ی مردم استان تا امروز ناکام بوده اند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: یکی ازمواردی که درسال 99 به صورت جدی پیگیری کردیم ارتقا امنیت مرز بااستفاده از تکنولوژی های به روز و تجهیز و ایجاد تحرک در واحد های مرزی است و دربین واحد های مرزی به جایگاه قابل قبولی رسیدیم و وضعیت بسیار خوبی داریم. در بحث تجهیزات از ظرفیت تولید داخلی و دانشمندان و جوانان استفده کردیم و به امکاناتی دسترسی پیدا کردیم که حتی از کشورهای پیشرفته هم جلوتر هستیم.

وی افزود: هوشمند سازی مرز ها هم از راهبردهای اساسی مرزبانی است و مورد تاکید فرمانده محترم ناجا، امروزه با استفده از ظرفیت پایشی بعضی از نقاط مرز و بعضی از پایانه های مرزی را تحت کنترل قرار دایم و مرکز مانیتورینگ ما در استان این ظرفیت را پیدا کرده که با استفاده از سیستم پایشی کنترل های بیشتری را در حوزه  مرز داشته باشد. و درسال آینده اولویت اساسی ما گسترش و توسعه زیر ساخت ها و و استفاده از امکانات به روز در مرزها است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان بیان کرد: امنیت پایدار بدون تامین منافع مرزنشینان امکان پذیر نیست و تلاش کردیم در حوزه ی معیشت مرزنشینان و در واقع استفاده از ظرفیت مرزنشینان به عنوان مرزداران واقعی استفاده کنیم. با پیگیری ها و مساعدت هایی که نیروی انتظامی و مرزبانی داشت امروزشاهد فعال شدن بازارچه های مرزی در مریوان وبانه هستیم.

وی در ادامه افزود: در بحث خوشایند سازی محیط خدماتی برای کارکنان با توجه به شرایط سختی که مرزها ی استان دارد اقدامات خوبی را انجام دادیم.

سردار مرزبانی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که اساس امنیت و تامین امنیت، مردم هستند. ماموریت دیگرمرزبانی مبارزه با قاچاق کالا است که تاثیرگذار است در حوزه ی اقتصاد کشور. جرائم در حوزه قاچاق کالا در استان کردستان به سمت سازمان یافتگی سوق داده شده و هدف ما مبارزه با قاچاق کالا بوده و سعی کردیم خلاهای حوزه قاچاق کالا را پوشش دهیم. یکی از مطالبات ما از دستگاه محترم قضایی اجرای صحیح مجازات این افراد است که مورد مطالبه مردم بوده و در امنیت مرز ها تاثیرگذاراست.

وی گفت: در سال 99 نزدیک  به 140 میلیارد تومان کشفیات داشیم و کل این مبلغ به حساب خزانه دولت واریز شده است. قاچاق احشام در مرزهای کشور به دلیل ایجاد فشار مضاعف بر سفره زندگی مردم بحثی جدی است  و تا امروز بیش از 19 هزار راس احشام سبک و سنگین  را کشف کردیم  و دومین استان هستیم که بیشترین میزان کشفیات احشام را در سطح کشور داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی