English

در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان؛

شرکت ذوب آهن به عنوان تنها مدال آور صادرات کشور مورد تقدیر قرار گرفت

در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان که هفتم اسفند ماه در محل اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد ، ذوب آهن اصفهان که تنها مدال آور صادرات کشور درسال جاری است، مورد تقدیر قرار گرفت و لوح و تندیس ویژه این مراسم توسط محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوربه این مجتمع عظیم صنعتی اهداء شد.

شرکت ذوب آهن به عنوان تنها مدال آور صادرات کشور مورد تقدیر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در این مراسم که عباس رضایی استاندار اصفهان ، حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و صادرکنندگان استان اصفهان حضور داشتند ، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی اگر بتواند کل محصولات خود را صادر کند می تواند یک و نیم میلیارد دلار ارز مرغوب به کشور وارد کند .

وی افزود: با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان نیاز ارزی خود که بالغ بر 350 میلیون دلار است را از طریق صادرات تامین می کند ، پیشنهاد می کنم که نیاز ارزی برای تولید از طریق ارزهای موجود در خارج از کشور تامین شود و ارزهای صادراتی به سیستم بانکی کشور وارد شود که می تواند برای اقتصاد و صنعت کشور بسیار گره گشا باشد .

 منصور یزدی زاده همچنین ضمن تبریک کسب این توفیق ارزشمند به تمامی تلاشگران ذوب‌آهن و مجموعه فولاد کشور تداوم رشد صادرات ، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی ، افزایش صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه، آفریقایی ، آسیای جنوب شرقی ، حفظ کیفیت برتر محصولات ، برگشت بالغ بر 100% ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور ، ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان ESCO ، ZOBESCO  را از جمله عوامل دریافت بالاترین نشان صادراتی کشور عنوان نمود.

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به رشد تولید محصولات ساختمانی در کشور گفت: ذوب آهن اصفهان دو هدف عمده را مد نظر دارد که شامل تولید محصولات صنعتی جدید  از جمله تولید ریل ملی و توسعه شبکه ریلی کشور و همچنین توسعه بازارهای صادراتی می باشد که  تمامی تلاشگران ذوب آهن در دستیابی به این دو هدف ، نقش آفرین اصلی هستند و در حال حاضر نیز صادرات ریل که تا سال گذشته واردکننده آن بودیم آغاز شده است.

وی در خصوص موانع توسعه صادرات گفت: در این خصوص با چالش هایی مواجه هستیم که مربوط به تحریم های ظالمانه استکبار و بعضا نیز برخی مشکلات داخلی هستیم که به لطف خدا امید است با همت و همدلی همه مسئولین این موانع برطرف گردد و رشد و شکوفایی اقتصادی و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی را در عرصه های جهانی شاهد باشیم .

 شایان ذکر است در 22 دی ماه سال جاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان کشوری، ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها مدال آور ملی صادرکنندگان  سال ۱۳۹۹ ( بالاترین نشان صادرات کشور) انتخاب شد .

این شرکت تاکنون هفت بار در سالهای 1380- 1385- 1388- 1391- 1392- 1395-1397صادرکننده نمونه ملی کشور و در سال 1393 نیز صادرکننده ممتاز کشور شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی