English

امام جمعه یزد:

مقاومت در شرایط تحریم، عزت آفرین است/ ایجاد انقلاب اسلامی در پی حرکت انبیا بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تجلیل از صبر و مقاومت خانواده معظم شهدا گفت: مقاومت در شرایط تحریم، عزت را برای ما و ذلت را برای دشمنان ماندگار می کند.

مقاومت در شرایط تحریم، عزت آفرین است/ ایجاد انقلاب اسلامی در پی حرکت انبیا بود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با فرزندان و پدران شهدا به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر با اشاره به اینکه منطق خون شهدا، توکل به خدا و حرکت در مسیر خدا و صبر بر آزارها تا رسیدن به کمال انسانی است، اظهار داشت: غربی‌ها این موضوع را بر نمی‌تابند زیرا می‌دانند کسی که در مسیر خدا گام برداشت، دیگر زیر بار ظلم و ستم آنها نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام در انقلاب یک بعثت بود که اسلام، دین، شرافت و کمال را به ما عنایت کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، یک حرکت جدید و بزرگ بود که می‌توان آن را در سلسله حرکت انبیا به حساب آورد.

ناصری با اشاره به زحمات و مرارت‌هایی که پیامبر اکرم (ص) در طول 23 سال برای ترویج دین اسلام کشید و حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و همه ائمه اطهار(ع) در این مسیر به شهادت رسیدند، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 12 سوره ابراهیم می‌فرماید: وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَى اللَّهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَى مَا آذَیْتُمُونَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ و همین صبر بر آزار دشمنان، انسان را به قله های رفیع عزت و انسانیت می رساند.

امام جمعه یزد ادامه داد: تمام آرزوی اوصیا و انبیاء الهی، اجرای احکام خدا و حکومت الهی بود یعنی حکومتی که حاکم آن خدا و قانون آن قانون الهی است.

وی با اشاره به اینکه طاغوت‌های زمان تلاش می کردند که پیامبران و انبیاء الهی را هم مسیر خود کنند در غیر این صورت آنها را از حکومت خود دور می کردند تا خطری آنها را تهدید نکند، افزود: این منطق امروز استکبار است و می‌گویند یا همراه ما باشید یا شما را تحریم خواهیم کرد.

ناصری ادامه داد: آنها بر این باورند حال که مسیر پیامبر را انتخاب کردید و حاکمیت خدا را در ایران به اجرا درآوردید، انواع تهدید و تحریم را علیه شما به کار خواهیم گرفت تا از پای درآیید.

امام جمعه یزد تصریح کرد: غربی ها می بینند که حرکات پیامبرگونه و برقراری ارتباط با خدا، با سلطه و حرکات شیطانی آنها همخوانی ندارد بر این اساس آن را بر نمی تابند زیرا آنها همواره به دنبال بهره کشی از انسانها و بهره کشی از آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه زمانی، امپراطوری انگلیس در خاورمیانه دنبال می شد و اموال و معادن کشورها به غارت می رفت، یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا جانشین انگلیس در منطقه شد اما از آنجا که کشور ما کشوری استثنایی و حرکات آن نشأت گرفته از حرکت انبیاء الهی است، هرگز زیر بار آنها نرفتیم.

ناصری ادامه داد: اکنون نیز چه ترامپ چه بایدن، مامور به این کارند که انسان‌ها را به ویژه در جهان اسلام سرکوب کنند و اموال و دارایی ها و منابع آنها را غارت کنند و هر فرد و کشوری که پول داشته باشد اما تعهد نداشته باشد، زیر یوغ آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: حذف تعهد، تدین و تعقل از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها از 100 سال پیش نیز بر همین اساس انجام شده است زیرا دنیای استکبار ،ما را عزتمند و مستقل نمی خواهد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از ایثارگری و صبوری خانواده های معظم شهدا بیان کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت خانواده های ایثارگران، عزتی که همواره مدنظر امام و شهدا بود اکنون در کشور ما حاکم است.

ناصری ادامه داد: عظمت حرکت خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان در مسیر احیای اسلام و انقلاب و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و زمینه ساز هدف خلقت خدا، یعنی رسیدن عزت و کمال الهی است.

وی تاکید کرد: ما امروز راه‌های سخت را پیموده‌ایم و دشمن را مایوس کرده ایم گرچه آنها هنوز امید دارند که با تحریم‌ها ما را از پا درآورند اما اگر مردم در این برهه نیز مقاومت کنند، عزت برای ما و ذلت برای آنها ماندگار خواهد شد.

در این مراسم به یاد پدران آسمانی شهدا در محوطه دبیرستان شاهد رمضان زاده، توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از خانواده شهدا، نهال غرس شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه