English

برای نخستین بار در کمیته امداد کشور اتفاق افتاد؛

کارآفرینی با مصنوعات رزینی در کمیته امداد قم

با افتتاح کارگاه آموزشی تولید مصنوعات رزینی در کمیته امداد استان قم، زنان سرپرست خانوار این نهاد مهارت های این رشته صنایع دستی و هنری را می آموزند.

کارآفرینی با مصنوعات رزینی در کمیته امداد قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهرداد مصلح ، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه طرح راهبری شغلی تولید مصنوعات رزینی در این نهاد ویژه زنان سرپرست خانوار انجام می شود گفت: از مزایای این طرح، اشتغال پایدار و سودآور خانگی برای آن دسته از مددجویانی است که توان و شرایط کار در خارج از منزل را ندارند.

وی شناسایی راهبر شغلی این رشته را در سالجاری یادآور شد و افزود: پس از عقد تفاهم نامه با راهبر شغلی این رشته 120 نفر از زنان سرپرست خانوار شناسایی و برای آموزش معرفی شدند.

مصلح با بیان اینکه برای افراد حاضر در این دوره، پس از گذراندن 20 ساعت آموزش، گواهینامه شرکت در دوره آموزشی تولید مصنوعات رزینی صادر می شود تصریح کرد: این متقاضیان، جهت اخذ تسهیلات با ضمانت آسان به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت معرفی می شوند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این افراد پس از اخذ تسهیلات اشتغال با کمک راهبر شغلی تجهیزات و مواد اولیه را تهیه می کنند تأکید کرد: راهبر شغلی، نه تنها در تولید این مصنوعات، مجری طرح را کمک می کند بلکه در فروش محصولات آنها نیز نقش مؤثری ایفا می کند.

وی استقبال مددجویان، از این رشته صنایع دستی و هنری را خاطر نشان و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در منزل مسکونی خود به تولید این مصنوعات اشتغال دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه