English

لزوم آشنایی مردم با حقوق خود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم آشنایی مردم با حقوق خود تاکید کرد.

لزوم آشنایی مردم با حقوق خود

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار داشت: در روایت های اسلامی داریم که فلان نفر تعزیر شود ولی این تعزیر زندان نیست و راه دیگری نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید دنبال ملاک های شرع باشیم خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی زندان برای بازدارندگی، تنبه و تنبیه است تا فرد مجرم ساخته و اصلاح شود.

وی ادامه داد: باید راه های دیگری را جستجو کرد چون هر چقدر سازمان زندان ها امکانات داشته باشد باز هم فردی که زندانی می شود خانواده آن بی سرپرست می مانند و بی سرپرست بودن خانواده نیز در جامعه ما هزاران آفت به همراه دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه همچنین در بخشی از سخنان خود بهره گیری سازمان زندان ها از ظرفیت دستگاه های تبلیغی برای کاهش آسیب ها در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: مناطق و استان های کشور در زمینه وقوع جرم متفاوت هستند و یک جرم و بزهی که در فلان استان است در استان دیگر نیست.

حسینی بوشهری همچنین سالم سازی محیط بیرون زندان را ضروری خواند و گفت: اگر محیط بیرون سالم سازی شد باید درِ زندان ها را ببیندیم و نیازی به زندان و زندانبان و زندانی نمی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با حقوق شهروندی خود تصریح کرد: چون افراد با حقوق خود آشنا نیستند خود به خود پایشان به دادگاه باز شده و برای آنها پرونده تشکیل می شود.

حسینی بوشهری تصریح کرد: از طریق صدا و سیما و فضای مجازی هر چه می توانید شهروندان را با حقوق خود آشنا کنید تا همگان بدانند در هر معامله ای ورود پیدا نکنند و اگر در اداره ای نیز هستند از رشوه پرهیز نمایند تا فضای رشوه در جامعه بسته شود.

وی پیشگیری را یکی از مهمترین روش ها برای کنترل و کاهش جرایم دانست و گفت: برای این موضوع باید یک ساز و کار تهیه شود و یکی از این ساز و کارها نیز آشنایی افراد با حقوق خود است.

محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این دیدار با اشاره به اهتمام صورت گرفته برای آشنایی زندانیان محبوس در زندان ها با معارف دینی و ارزش های اسلامی گفت: مجموعه این فعالیت ها باعث شده تا برخی از زندانیان با وجود داشتن سابقه در ارتکاب به جرایم سنگین ارادت زیادی به شهیدان پیدا کنند.

رئیس سازمان زندان های کشور امروز در سفر به قم ضمن دیدار با طلبه های جهادی، از ندامتگاه مرکزی قم نیز بازدید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه