English

فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای ایجاد جهش تولید در مادکوش

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای ایجاد جهش تولید و بهره‌برداری از شرکت گندله‌سازی مادکوش خبر داد.

فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای ایجاد جهش تولید در مادکوش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس یکی از اهداف تأسیس مناطق ویژه اقتصادی را جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از طریق فراهم کردن زیرساختهای مناسب، تسهیل صدور مجوزها، تسهیل واردات و صادرات دانست و گفت:  از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد رونق و جهش تولید استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود به تشریح تاریخچه احداث و راه اندازی گندله‌سازی مادکوش به‌عنوان طرحی تولیدمحور و اشتغال‌زا پرداخت و تشریح کرد: طرح گندله سازی ۵ میلیون تنی مادکوش در سال ۱۳۸۶ با مکانیابی، ارزیابی تکنولوژی و ظرفیت نهایی آغاز شد و در این طرح، با توجه به نظرات مشاوران داخلی و خارجی درباره طرح های مشابه، این نتیجه حاصل شد که تأسیس کارخانه با ظرفیت نهایی ۵ میلیون تن و در دو فاز اجرا شود که به‌زودی این طرح به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح خواهد شد.

وی دلیل اصلی انتخاب منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای احداث کارخانه را مزایای آن، به خصوص همجوار بودن با آبهای آزاد ذکر کرد و افزود: منطقه ویژه خلیج فارس به زیرساخت های اساسی، بهویژه گاز، نزدیک است و در همین حال، آب موردنیاز صنایع را نیز می تواند از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین کند که همین موضوع سرمایه‌گذاران را این منطقه جذب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در پی فراهم شدن زیرساخت‌ها از اردیبهشت‌ماه سال جاری گندله سازی مادکوش وارد فاز تولید شده است و در حال حاضر، میزان تولید کارخانه روزانه به حدود ۵ هزار تن رسیده است.

خلج طهرانی بیان داشت: مادکوش یکی از ارکان صنعت فولاد کشور و تامینکنندگان گندله برای واحدهای احیای مستقیم محسوب می شود و خوشبختانه کیفیت گندله این شرکت مطلوب است و در اختیار واحدهای تولید آهن اسفنجی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نخستین محصول گندله سازی مادکوش توانست تمام مشخصات کیفی یک گندله موردنیاز کارخانه های احیای مستقیم را داشته باشد؛ به همین دلیل، فروش محصولات چالش سرمایه‌گذاران نیست و آنان تلاش دارند که کارخانه به ظرفیت اسمی خود برسد.

وی افزود: تمامی ارکان منطقه ویژه در زمینه‌های مختلف با مادکوش همراهی و از آن حمایت کردند تا چالش های مربوط به دوره احداث کارخانه برطرف شود و پس از بهره برداری نیز حمایت ها ادامه داشته است، به‌طوری‌که انتقال کنسانتره موردنیاز کارخانه با استفاده از امکانات زیرساختی این منطقه، یعنی راهآهن و واحد انباشت و برداشت آن، بهراحتی انجام میشود؛ خروج گندله از منطقه به مقاصد مشتریان نیز از طریق راهآهن صورت می گیرد. بنابراین هم در بخش مجوزها و هم در استفاده از زیرساختها، منطقه ویژه خلیج فارس نهایت حمایت را از مادکوش می کند.

وی در خاتمه تشریح احداث فاز دوم این مجموعه گفت: کارخانه گندله سازی مادکوش برای دو فاز ۵/۲ میلیون تنی و در مجموع، ۵ میلیون تن طراحی شده است؛ بنابراین بسیاری از زیرساخت های آن نیز برای ظرفیت نهایی، یعنی ۵ میلیون تن، طراحی شدهاند. همچنین بخش های برداشت و انباشت و انرژی بر اساس ظرفیت ۵ میلیون تن گندله تأمین شدهاند و برای اینکه روند احداث فاز دوم تسریع شود، پس از صدور پروانه بهرهبرداری فاز نخست، مجوز احداث فاز دوم نیز اخذ شد تا فاز دوم کارخانه در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه