English

محمدرضا حداد؛

یک ماه اخیر تعداد ۱۵۱ پرونده به سازش ختم شده است

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: از مجموع 224 پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان یزد در یک ماه اخیر تعداد 151 پرونده به منجر سازش و تعداد 73 نفر مددجوی زندانی آزاد شدند.

یک ماه اخیر تعداد 151 پرونده به سازش ختم شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حداد رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: با همت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان یزد در یک ماه اخیر 73 نفر زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شدند.

وی در این رابطه بیان داشت: از مجموع 224 پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان یزد در یک ماه اخیر تعداد 151 پرونده به منجر سازش و تعداد 73 نفر مددجوی زندانی آزاد شدند.

این مقام قضایی یکی از سیاستهای کلان دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری دانست و اظهار داشت: تقویت و افزایش مجازاتهای جایگزین حبس، کاهش جمعیت کیفری، زندان زدایی و رفع مشکلات مردم از سیاستهای مهم قوه قضائیه به شمار می آید که شوراهای حل اختلاف می توانند نقش مهم و به سزایی در رسیدن به این اهداف، ایفا کنند.

حداد، تلاش برای تحقق صلح و سازش  را وظیفه ذاتی مجموعه شورای حل اختلاف ذکر کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف در راستای صلح و سازش تمام ظرفیت های موجود را به کار خواهند گرفت تا شرایط مصالحه در پرونده های بیشتری فراهم گردد.

این مقام مسئول بر استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضا و دیگر نهادهای ذی ربط تأثیرگذار تأکید کرد و ابراز داشت: باید با مشارکت معتمدین محلی و افراد ذینفوذ و تلاش سفیران صلح زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کرد.

شایان ذکر است تعداد شش شعبه در زندان های استان یزد فعال هستند که اردکان، خاتم، ابرکوه هر کدام یک شعبه و  در زندان مرکزی سه شعبه دائر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه