English

استقرار شعب حل اختلاف ویژه زندان در تمام بازداشتگاه ها و زندان های یزد

رییس شورای حل اختلاف استان یزد گفت: در حال حاضر در تمام زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان یزد شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان، مستقر و در حال ارائه خدمات قضایی است.

استقرار شعب حل اختلاف ویژه زندان در تمام بازداشتگاه ها و زندان های یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حداد رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد از آزادی تعداد 367 نفر زندانی در شش ماهه نخست سال جاری باهمت و تلاش اعضاء شعب فعال شورای حل اختلاف ویژه زندانیان استان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده های خویش خبر داد.

وی در تشریح عملکرد شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان بیان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت زندان ها شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار خوبی را در فرآیند کاهش جمعیت زندانها داشته است.

این مقام قضایی اظهار داشت: تمامی پرونده ها با موضوعات حقوقی و کیفری که اصحاب دعوی آنها تحت قرار یا محکومیت در زندان بسر می برند و امکان سازش در آنها وجود دارد به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان ارجاع داده می شود تا با انجام مذاکرات اصلاحی بین اصحاب دعوی آنها موضوع از طریق میانجی گری به صلح و سازش منتهی شود.

حداد افزود: با ارجاع پرونده ها به شعب مستقر در زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان، نه تنها این امر موجب کاهش جمعیت کیفری زندان ها خواهد شد بلکه کاهش موجودی و کاهش اطاله رسیدگی در مراجع قضایی را دنبال خواهد داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه قضایی استان و دیگر نهادهای تأثیرگذار ازجمله صداوسیما، نهادهای فرهنگی،ائمه جمعه و جماعت، معتمدان، منتفذین و ریش سفیدان با ترویج فرهنگ صلح و سازش بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم نماییم.

شایان ذکر است در حال حاضر در تمام زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان یزد شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر و در حال ارائه خدمات قضایی بویژه در زمینه صلح و سازش به زندانیان می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی