English

صدور هشدار نارنجی هواشناسی کردستان در خصوص بارش برف و باران

هواشناسی کردستان در خصوص ورود یک سامانه بارش به استان و شدت بارش برف، وزش باد و کولاک هشدار سطح نارنجی صادر کرد و مردم را به رعایت برخی مسایل ایمنی در این خصوص فرخواند.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی کردستان در خصوص بارش برف و باران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، علی پناهی ظهر امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پیرو هشدار سطح زرد شماره 32 و تایید گسترش فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز سه شنبه تا ظهر پنجشنبه و تغییر نوع بارش ها از عصر چهارشنبه عمدتا در ارتفاعات و نیمه شمالی استان به شکل برف پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط استان قابل ملاحظه بوده اما در شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سقز، دیواندره، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و ارتفاعات مرکزی از شدت بیشتری برخوردار بوده و بیشتر بارش‌ها از صبح چهارشنبه تا نیمه شب همان روز اتفاق می‎افتد.

وی اضافه کرد: بارش برف و باران، وزش باد گاهی شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات، مه گرفتگی و کاهش دید، سقوط بهمن در ارتفاعات برفگیر، کاهش دما رعد و برق از جمله مخاطره‌های این سامانه بارشی در استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: آبگرفتگی معابر داخل شهری و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها، اختلال در ترددهای بین شهری از عصر چهارشنبه به علت کولاک برف، لغزندگی و مه گرفتگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی از جمله مخاطره‌های این سامانه بارشی هست.

وی گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، کنترل تراز آب سدها با توجه به بارش و رواناب پیش بینی شده، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های منتهی به شهر، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها و پاکسازی راه‌های خروج آب ساختمان‌ها از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

پناهی افزود: از دیگر توصیه‌های هواشناسی در این مدت پاکسازی کانال جوی آبراهه، مسیل و رودخانه در سطح شهرها و رودخانه‌ها مناطق تحت تاثیر، عدم انجام قعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره کنترل دمای سالن مرغداری ها و پرورش قارچ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه