English

محمد سالاری خبر داد:

آغاز اقدامات اولیه جهت ثبت جهانی کنارصندل

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: تعیین عرصه و حریم محوطه کنارصندل از ضروری ترین اقدامات اولیه جهت تهیه پرونده ثبت جهانی این سایت باستانی است.

آغاز اقدامات اولیه جهت ثبت جهانی کنارصندل
محمد سالاری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جیرفت در گفتگو با خبرنگار موج از آغاز عملیات گمانه زنی جهت تعیین عرصه و حریم کنارصندل خبر داد و افزود: کشفیات کنارصندل نشان می دهد که این منطقه از لحاظ باستانی بسیار غنی و متعلق به یک تمدن چند هزار ساله است. و باستان شناسان بزرگ دنیا با توجه به این کشفیات بر وجود کهن ترین تمدن بشر در این منطقه اذعان دارند.

وی به مزایای ثبت جهانی شدن این اثر و میراث تاریخی اشاره و خاطر نشان کرد: ثبت محوطه در فهرست میراث جهانی سبب می‌شود افراد بیش‌تری آن را شناخته و از ارزش‌های معنوی این اثر که زادگاه تمدن بشری است آگاه شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جیرفت با مهم برشمردن درآمد پایدار گردشگری برای رونق منطقه مهم خاطر نشان کرد: فعالیت‌های گردشگری با توجه به ثبت جهانی شدن محوطه افزایش می‌یابد. زمانی که چنین فعالیت‌هایی با در نظر گرفتن اصول استوار گردشگری بخوبی برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شوند، می‌توانند منابع مالی مهمی را برای محوطه و نیز برای اقتصاد محلی به ارمغان آورند.

سالای افزود: سرپرستی این پروژه را نصیر اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر پژوهشگاه میراث فرهنگی جیرفت بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه