English

اجرای ویژه نمایش «کسوف» برای افغانستانی ‌های مقیم قم

نمایش «کسوف» کاری از باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم در سومین اجرای صحنه‌ای خود میزبان تماشاگران افغانستانی مقیم شهر قم و اعضای کانون ادبی کلمه بود.

اجرای ویژه نمایش «کسوف» برای افغانستانی ‌های مقیم قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، نمایش « کسوف » که به مشکلات افغانستانی‌ مهاجر می‌پردازد، در سومین اجرای صحنه‌ای خود میزبان تماشاگران افغانستانی مقیم شهر قم و اعضای کانون کلمه بود. کانون کلمه کانونی ادبی‌ست که توسط افغانستانی‌های مقیم شهر قم تاسیس و اداره می‌شود و از فعالیت‌های نویسندگان و شاعران افغانستانی حمایت می‌کند. شایان ذکر است که شهر قم یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور است.

در نمایشنامه «کسوف» که نوشته ایوب آقاخانی‌ست قانون مهاجرت زندگی ساده زوجی افغانستانی و ایرانی به نام‌های میوند و ثریا را که در نقطه مرزی زندگی می‌کنند و  صاحب فرزندی هستند دچار مشکل و دستخوش تغییر کرده‌است.

این نمایش به کارگردانی جاوید هاشمی آماده اجرا شده و مهدیه محمدخانی ، ابراهیم وفایی ، مهدی برقعی ، امیر عباس یعقوبی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «کسوف» بخش عملی دوره کارگاه‌ کارگردانی باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم است و تمامی عوامل این اثر نمایش را هنرجویان و هنرمندان این باشگاه بر عهده دارند.

این نمایش ویژه‌ی اعضای باشگاه و جمعی محدودی از مدعوین به روی صحنه می‌رود و  تا 24 بهمن ماه 1399 به اجرای خود ادامه خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه