English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

نمایشگاه عکس بانوان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کیش

نمایشگاه عکس بانوان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت دهه فجر در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

نمایشگاه عکس بانوان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نمایشگاه عکس بانوان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت دهه فجر در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش افتتاح شد.

*تصویر زنان در نمایشگاه کیش

«عالمه خسروی» رئیس اداره امور زنان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار موج گفت: در ایام دهه مبارک فجر نمایشگاه زن و انقلاب اسلامی به مدت سه روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برای معرفی نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دلیری‌های که زنان سرزمین ما دوشادوش مردان در مبارزه با طاغوت و استبداد در صحنه‌های مختلف در جریان انقلاب داشته‌اند، برگزار می‌شود.

وی افزود: عکس‌های این نمایشگاه به یاری مرکز پروژه‌های ملی نقش زنان در انقلاب اسلامی تهیه شده است و  صحنه‌های حضور زنان در جریانات مختلف پیروزی انقلاب اسلامی در ایام قیام 17 شهریور، 15 خرداد و همچنین نقش زنان در پیروی انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد.

خسروی بیان داشت: اسناد تاریخی مربوط به شکنجه‌های بانوان انقلابی و احکام صادره برای برایشان نیز در این نمایشگاه به رؤیت بینندگان خواهد رسید.

نمایشگاه عکس بانوان

*اهمیت زنان در انقلاب بر کسی پوشیده نیست

«شهدخت پور ابراهیم» مدیر پروژه نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس نیز ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جزیره کیش گفت: اهمیت نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و حفظ و گسترش این اعتقادات و گام‌هایی که توسط زنان برداشته شده نیز بسیار مهم است.

پور ابراهیم با اشاره به این که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در تمام فعالیت‌های اجتماعی حضور پررنگی داشته و دارند، افزود: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) زنان در انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند.

وی ادامه داد: این آثار در آینده‌ای نزدیک در موزه انقلاب اسلامی تهران و همچنین در موزه‌های استان‌ها در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

مدیر پروژه نقش زنان در انقلاب اسلامی گفت: در این نمایشگاه سعی شده مختصری از مستندات فعالیت‌های بانوان در مسیر انقلاب از جمله فعالیت‌های فکری، فرهنگی، عملیاتی، مسلحانه و همچنین تجمعات و تظاهرات زنان، دانش آموزان و دانشجویان به تصویر کشیده شود.

پور ابراهیم در پایان گفت: تفکر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این است که زن درعین محجبه و عفیف بودن، می‌تواند در همه صحنه‌ها حضور یابد و هم ‌سنگر خانواده را پاک نگاه دارد و هم در سایر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش پررنگی را ایفا کند.

*بانوان کیش، مؤثر و مقتدر

«غلامحسین مظفری» مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز ضمن تشریح نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: بانوان در کیش حضور مؤثر و مقتدرانه‌ای در عرصه‌های مختلف دارند و زنان این جزیره می‌توانند با اقدامات خود ما را به وضعیت ایدئال رهنمون کنند.

وی افزود: در صحنه‌های اجرایی و عملیاتی نیز باید جایگاه و سهم بانوان همواره در نظر گرفته شود چرا که به اعتقاد من هنوز بانوان ایران به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تأکید کرد: البته گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است و شرایط زنان اصلاً قابل‌مقایسه با گذشته نیست اما با برنامه‌ریزی مناسب‌تری می‌توان از ظرفیت ارزشمند بانوان، در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها استفاده بهتری داشت.

 

افتتاح نمایشگاه عکس بانوان

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه