English

محسن ریاضی خبر داد:

حذف دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفندماه در استان اصفهان

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان از حذف دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفندماه خبر داد.

حذف دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفندماه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محسن ریاضی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر با اشاره به حذف دفترچه تامین اجتماعی اظهار داشت: از اول اسفند ماه سال جاری چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی متوقف می‌شود.

وی گفت: در مسیر طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اول اسفند ماه سال جاری اجرا می شود اما صفحات موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: از اول اسفند به بعد بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به پوشش ۶۶ درصدی تامین اجتماعی در استان اصفهان گفت: ماهیانه به طور متوسط در استان اصفهان ۹۶۰ میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری ماهیانه بازنشستگان و ۶۰ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم.

دفترچه

محسن ریاضی ادامه داد: در استان اصفهان 350 هزار مستمری بگیر و یک میلیون ۱۵۲ هزار بیمه شده و ۱۱۰ هزار کارگاه فعال از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان استفاده می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در بحران کرونا توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی بوجود آمده کارگاه های حوزه گردشگری، رستوران ها و تالارهای پذیرایی و همچنین کارگاه های آسیب دیده از کرونا با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شده است.

ریاضی اضافه کرد: همچنین سازمان تامین اجتماعی در حمایت از صنایع در بحران کرونا و تحریم ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات ستاد تسهیل به صنایع استان کمک کرده است .

این مقام مسئول با اشاره به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: با تعیین عیدی بازنشستگان از سوی دولت، عیدی همه بازنشستگان در کمتر از یک روز در بهمن ماه واریزشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: مطابق با مصوبه هیأت وزیران عیدی برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی‌ و بازماندگان مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین و به حساب بازنشستگان واریز گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه