English

محسن رضایی:

دولت آینده باید قوی‌ ترین دولت باشد/دهه پنجم انقلاب، باید دهه عبور از گذشته و حل مشکلات مردم باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور باید با سه قوه اداره شود نه با یک رئیس جمهور لذا دولت آینده باید قوی‌ترین دولت باشد.

دولت آینده باید قوی‌ ترین دولت باشد/دهه پنجم انقلاب، باید دهه عبور از گذشته و حل مشکلات مردم باشد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی در جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دهه پنجم انقلاب بیشترین شباهت به دهه اول انقلاب را دارد، اظهار داشت: در این دهه باید ضمن صاف کردن مشکلات گذشته از جمله معیشت و اقتصاد، آینده را پایه ریزی کنیم و گام دوم انقلاب را محکم برداریم.

وی با بیان اینکه کشور باید در ابتدای گام دوم انقلاب ، به اندازه 20 سال از عقب ماندگی‌ها را جبران کند، افزود: لازمه آن یک قیام و تحول جدید در دهه پنجم است لذا معتقدم در این راستا باید بعد از مردم سالاری دینی به مردم سالاری اقتصادی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با تاکید بر اینکه با بحث بر سر رئیس جمهور شدن یک شخص در ساختار فعلی، مشکلات کشور حل نمی‌شود، گفت: برای حل مسایل و مشکلات کشور باید با مدل «رئیسِ دولت-برنامه» حرکت کنیم.

وی دهه آینده ایران را دهه سرنوشت و تعیین کننده دانست، ابراز داشت: در این راستا کشور باید با سه قوه اداره شود نه با یک رئیس جمهور لذا دولت آینده باید قوی‌ترین دولت باشد.

رضایی، با بیان اینکه دو سال از آغاز گام دوم انقلاب گذشته و از دهه پنجم 8 سال باقی مانده است که به دست رئیس جمهور جدید خواهد بود، خاطر نشان کرد: معتقدم با نگاه به گذشته، نمی‌شود برای آینده تصمیم گرفت، چراکه دهه پنجم شبیه گذشته نیست و باید طرحی نو دراندازیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون، دولت‌ها نتوانستند مشکلات اقتصادی را حل کنند، افزود: امسال کسری بودجه قابل توجهی داشتیم و در لایحه بودجه سال 1400 دولت هم 300 هزار میلیارد کسری داریم که نشان از نبود راهکار جدی از سوی دولت برای اقتصاد کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوران دفاع مقدس را یکی از تجربه‌های تاریخی و ارزنده ملت ایران برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، بن بست‌ها با ورود مردم باز شد و ما توانایی باز کردن بن بست اقتصادی کشور را با حضور مردم داریم.

وی با تاکید بر اینکه دهه پنجم انقلاب، باید دهه عبور از گذشته با حل مشکلات مردم و ایجاد زیرساخت برای آینده باشد، تصریح کرد: معتقدم این گره و بن بست، جز به دست نیروهای انقلابی حل نمی‌شود چراکه همه احزاب کارگزارانی، اصلاحاتی، عدالتی و... توان خود را در این زمینه تست کردند ولی به نتیجه مطلوبی دست نیافتند و حتی برخی این را هم امتحان کردند که امتیازات بزرگ هسته‌ای دادند تا تکنولوژی بیاورند که این هم با بدعهدی دشمن مواجه شد و شکست خورد.

رضایی، با بیان اینکه باید نقش تاریخی مردم را احیا کنیم و از بن بست‌های موجود خارج شویم، اضافه کرد: شورای ائتلاف می‌تواند این مسیر را هموار کرده و در این مسیر، نیروهای انقلاب را منسجم و متحد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه