English

معاون اول رییس جمهور در کرمانشاه؛

رتبه های شاخص کرمانشاه در بیکاری باید با کارهای بزرگ پایین بیاید

اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و نیروی انسانی تحصیلکرده و زحمت کش این استان می توانند استعدادهای استان نظیر منابع طبیعی نفت و گاز که به وفور در این استان وجود دارد را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

رتبه های شاخص کرمانشاه در بیکاری باید با کارهای بزرگ پایین بیاید

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون اول رییس جمهور کرمانشاه را از استان‌های پراستعداد کشور برشمرد و گفت: کرمانشاه خاستگاه اصلی تمدن قدیمی ایران است که آثار زیبایی برای بازدید و گردشگری در این استان وجود دارد و طبیعت، آب و هوای این استان ظرفیت آن را دارد که به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

جهانگیری با یادآوری اینکه سفرهای قبلی به استان کرمانشاه با محوریت موضوع تلخ زلزله بوده است، خاطرنشان کرد: زلزله آسیب های جدی به این استان وارد کرد البته گام های خوبی نیز در مسیر بازسازی برداشته شده است.

وی هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بررسی مشکلات استان و رفع موانع پیش روی برنامه های پیش بینی شده برای توسعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه استان کرمانشاه در برخی از شاخص های توسعه نظیر بیکاری رتبه پایین تری نسبت به سایر استان ها دارد که برای جبران این کاستی ها باید کارهای بزرگ و اقدامات موثر انجام شود.

جهانگیری با بیان اینکه در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال زایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آبادغرب که در این سفر انجام خواهد شد، افزود: مدتها در کشور آرزو بود که بتوانیم بصورت مستقیم از گاز به پلی پروپیلن برسیم که ماده اولیه بسیار مهمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

وی ادامه داد: این طرح با ۵۴۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در اسلام آبادغرب آغاز خواهد شد و برای نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می شود و دانش آن متعلق به ایران است.

جهانگیری افزود: اجرای این طرح هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره برداری اشتغالزایی زیادی به همراه خواهد داشت و برای ده ها و صدها کارخانه پایین دستی پتروشیمی ماده اولیه تامین خواهد کرد که می تواند آغاز تحول بزرگی در منطقه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی