English

فرماندار بافق؛

ظرفیت ناب بافق برای درخشش در سطح بین الملل/ حق قانونی مردم اطلاع اخبار دقیق از کانال خبرنگاران است

فرماندار شهرستان بافق در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان بافق می تواند در سطح بین الملل و خاورمیانه با توجه به ظرفیت هایی که از نظر گردشگری، صنایع جوار معدنی، منابع انسانی و محیط زیست دارد، بدرخشد.

ظرفیت ناب بافق برای درخشش در سطح بین الملل/ حق قانونی مردم اطلاع اخبار دقیق از کانال خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در نشست خبری در محل فرمانداری بافق با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در صبر و مقاومت برترین الگو برای مردم است، افزود: خداوند در سوره کوثر خطاب به پیامبر گفت کوثر را به تو اعطا کردیم و این لفظ نشان دهنده شأن و مقام حضرت زهرا (س) است.

طلایی مقدم گفت: شأن و ظرفیت مردم بافق و شهرستان بافق ایجاب می کند که خدمات بیشتر و ارزنده تری در یافت کنند و بافق می تواند در نه نتها در حوزه استانی بلکه در سطح بین الملل و خاورمیانه با توجه به ظرفیت هایی که از نظر گردشگری، صنایع جوار معدنی، منابع انسانی و محیط زیست دارد، بدرخشد.

وی به نقش موثر خبرنگاران در پیشرفت و توسعه بافق اشاره کرد و گفت: خبرنگاران بافق تاکنون توانسته اند پل ارتباطی خوب و موفق مردم و مسئولان باشند.

طلایی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص میدان ورودی شهر گفت: طرح های جدید برای میدان ورودی بافق عنوان شده و اولویت را در تسریع برای ساماندهی میدان ورودی شهرستان بافق می دانیم.

جایگاه محوری امامزاده عبدالله بافق در سند توسعه شهرستان

وی در ادامه به اهمیت جایگاه امامزاده عبدالله بافق در سند توسعه این شهرستان اشاره کرد و گفت: سند توسعه در افق 1404 توسعه بافق را با محوریت امامزاده عبدالله عنوان کرده و رکن اصلی برای توسعه شهرستان است همچنین برای هیات امنای امامزاده گذینه هایی معرفی شدند و اداره اوقاف و امور خیریه در حال پیگیری برای هیات امنا است.

 وی در پاسخ به دغدغه خبرنگاران نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان شهرستان، تصریح کرد: تاکید داریم که مردم حق دارند از کانال خبرنگاران در جریان اخبار دقیق قرار بگیرند و مسئولان شهرستان نیز باید همکاری کنند.

طلایی مقدم در خصوص افزایش قیمت زمین و مسکن در بافق گفت:  در دوره ای به علت تقاضای زیاد و عرضه کم زمین نرخ ها افزایش یافت ولی با ایجاد طرح مسکن ملی و اختصاص اراضی دولتی به طرح و اینکه هیچ محدودیتی برای واگذاری زمین دولتی در مسکن ملی به واجدان شرایط نداریم، قیمت ها متعادل خواهد شد.

ثبت نام 250 نفر در طرح مسکن کارگری بافق

وی در ادامه به ثبت نام 250 نفر در طرح مسکن کارگری بافق اشاره کرد و گفت:120 هکتار در این طرح در نظر گرفته شده است.

فرماندار بافق در خصوص افزایش و مغایرت نرخ کالا و اجناس در بافق گفت: چندین جلسه تا کنون در این خصوص با رییس صنعت ومعدن بافق برگزار شده تا نظارت های بیشتری بر قیمت ها باشد و مجدد این موضوع در کمیسیون نظارت برقیمت ها پیگیری می شود.

وی در خصوص احداث جاده بافق - بهاباد اعلام کرد: مردم در این خصوص نگران نباشند و نظر قطعی نظر کاشناس طرح خواهد بود.

وی اولویت شهرستان را تامین خوراک تمام واحدهای صنعتی و فراوری بافق دانست و افزود: در این زمینه نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی و استاندار یزد هم دیدگاه موافق دارند.

در ادامه این نشست موضوع بیمارستان 96 تخت خوابی بافق مطرح شد و فرماندار بافق با تاکید بر اینکه دغدغه فرمانداری موضوع بهداشت و درمان بافق است، عنوان کرد: این بیمارستان پیشرفت بالای 85 درصد دارد و برای ادامه کار و خرید تجهیزات به وزارت بهداشت مکاتبات لازم انجام شده است و سعی می شود در ابتدای سال 1400 بهره برداری شود.

ضرورت به کار گیری سرمایه مردمی در صنعت و اشتغال مولد بافق

وی در ادامه به ضرورت به کار گیری سرمایه های مردم در صنعت و اشتغال مولد عنوان کرد: سرمایه گذاری مردم در حوزه ساختمان افزایش قیمت زیمن و مسکن را در پی داشته در حالی که باید این سرمایه ها به اشتغال مولد مبدل شوند.

طلایی مقدم با بیان اینکه آمادگی کامل داریم در حوزه توسعه گردشگری روستاها اقدام کنیم، تاکید کرد: حوزه گردشگری در بافق می تواند ارزش افزوده زیادی را ایجاد کند.

گسترش صنایع جوار معدنی بافق در شرایط استاندارد

رقابت سالم در صنایع جوار معدنی و صنایع تکمیلی بافق برای توسعه موثر است و باید برای گسترش صنایع جوار معدنی بافق در شرایط استاندارد و رعایت اصول زیست محیطی حمایت کنیم.

این مقام مسئول در ادامه به سند توسعه بافق اشاره کرد و ضمن تاکید بر اینکه اولویت اول سرمایه گذاری در شرستان بافق، بافقی ها هستند، توضیح داد: شش محور برای توسعه بافق در نظر گرفته شده که توسعه صنایع جوار معدنی، میراث فرهنگی و گردشگری شهری و روستایی، امامزاده عبدالله و.. را می توان نام برد که 80 درصد اعتبارات ما صرف 20 درصد پروژه های محوری در سند توسعه شهرستان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی