English

علی یوسف‌پور:

رسانه ها نقش مهمی در توسعه کشور دارند

مدیر مسوول روزنامه سیاست روز گفت: رسانه و اصحاب رسانه نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

رسانه ها نقش مهمی در توسعه کشور دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی یوسف پور در نشست خبری اصفهان در مسیر توسعه گفت: مسؤولانی که دنبال خلاف هستند تنها از رسانه ‌ها و رسوایی نزد افکار عمومی می‌ترسند و به همین دلیل است که رسانه و اصحاب رسانه نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

 وی  با بیان اینکه امام خمینی می‌فرمایند معلمی شغل انبیا است، اظهار داشت: کار دیگر انبیا خبررسانی است که این وظیفه و رسالت رسانه‌ها است، امروز امر به معروف و نهی از منکر واقعی کاری است که رسانه‌ها انجام می دهند.

مدیرعامل سابق شستا در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با مفاسد، افزود: مسؤولانی که دنبال خلاف هستند تنها از رسانه‌ها و رسوایی نزد افکار عمومی می‌ترسند و به همین دلیل است که رسانه و اصحاب رسانه نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

یوسف پور خاطرنشان کرد: توسعه باید همه جانبه باشد و یکجانبه نگرانه نباشد، در پیش از انقلاب سازمان برنامه و بودجه به برنامه‌های کلان توجه داشت و پس از انقلاب نیز سازمان برنامه و بودجه همچنان در همین مسیر است و کلان نگری را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: شهرهای بزرگ در حال سرریز شدن جمعیت هستند و شهرهای کوچک در حال خالی شدن از جمعیت هستند، در مجلس و دولت طرح آمایش سرزمینی مورد توجه واقع نشده است و یکی از مشکلات امروز کشور در عرصه توسعه همین مسأله است.

یوسف‌پور با بیان اینکه ۳ معضل اصلی و کلیدی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند آینده اصفهان را به چالش بکشد، تصریح کرد: گردشگری و بازگشت اصفهان به هویت فرهنگی خود، مسأله علم و فناوری که اصفهان ظرفیت پیشرفت و پیشرویی در این عرصه را دارد و موضوع هنر که اصفهان در آن سرآمد است باید در اصفهان به صورت جدی دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مسأله آب و افزایش مهاجرین در استان اصفهان یکی از ۳ چالش مهم اصفهان محسوب می‌شود، در ده سال آینده جمعیت اصفهان به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و این یک معضل برای این شهر محسوب می‌شود. اختلاف میان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بر سر مسأله آب باید با هم افزایی و همکاری دو استان برطرف شود.

مدیرعامل سابق شستا روز آلودگی هوا را دیگر مشکل مهم اصفهان دانست و تصریح کرد: امروز ذرات معلق درون هوای اصفهان بسیار مشکل‌ساز است، مروج نخبگان از اصفهان به دلیل مشکلاتی نظیر آب و هوا و محیط زیست یک مشکل مهم برای شهر محسوب می‌شود و لازم است برای آن چاره‌اندیشی شود. مسأله مهاجرت به اصفهان و رشد جمعیت مهاجرین در حاشیه اصفهان یکی از مسائلی است که باید به دلایل مختلف و ابعاد گسترده‌ای که می‌تواند داشته باشد به آن توجه شود.

یوسف‌پور با اشاره به رشد بیکاری و مشکلات معیشتی در مناطق حاشیه نشین اصفهان، رشد مفاسد و جرایم را بخشی از تبعات این موضوع عنوان کرد و گفت: روند مهاجرت را نه تنها می‌توان کند کرد یا به صفر رساند بلکه می‌توان روند آن را برعکس کرد و با مهاجرت معکوس به شهرهایی نظیر اصفهان کمک کرد.

مدیر مسؤول روزنامه سیاست با اشاره به سوء مدیریت در مصرف آب و تخصیص آب در استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان می‌تواند پیشتاز در عرصه مهاجرت معکوس باشد، مهاجرین که با مشکلات معیشتی و فرهنگی بسیاری مواجه هستند از جمله معضلات اصفهان هستند که باید شرایط مساعد برای بازگشت آنها به وطن را فراهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه