English

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم خبر داد

۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار با محوریت اشتغالزایی راه‌اندازی شده است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم از راه‌اندازی 240 صندوق قرض الحسنه مردم یار با محوریت اشتغالزایی خبرداد.

240 صندوق قرض الحسنه مردم یار با محوریت اشتغالزایی راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ محمود داود آبادی در برنامه گفتگوی خبری شبکه استانی نور به تشریح فعالیتها و برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی سپاه استان قم پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه ها به عنوان متولی محرومیت زدایی در دل سپاه عمل می کنند و بر اساس قوانین و مقررات به عنوان یک دستگاه اجرایی شناخته می شوند که می توانند به عنوان چرخ پنجم کمک دیگر دستگاه ها در اجرای پروژه های مختلف در مناطق محروم شهر و روستاهای استان قم عمل کنند.

وی ادامه داد: ما بضاعت و امکاناتی را در اختیار داریم و بر اساس آن بیانیه ماموریتی تعریف کردیم که طی آن قرار است با بهره گیری از ظرفیت منابع انسانی مومن، متعهد و متخصص و کسانی که احساس عمیق به مبدا دارند و اقدام و عملشان را به عنوان ذخیره قبر و قیامت خود قرار می دهند؛ وظیفه مردم یاری، مردم داری و مردم نوازی را از طریق همکاری و هم افزایی با دستگاه های اجرایی انجام دهند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم با تاکید بر اینکه با اعتقاد به مدد الهی برنامه ها اجرا می کنیم، گفت: ارزش کار ما این قلیل اقدامات که در موضوعات مختلف پنج گانه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی و عمرانی و زیرساخت انجام می دهیم نیست؛ بلکه به جامعه هدف ماست که قرآن کریم از آنان به عنوان وارثان زمین یاد می کند. مجموعه اقدامات ما برای کسانی است که قرار است ائمه و پیشوای بالقوه و وارثان زمین باشند.

داودآبادی به برخی از پروژه های عمرانی انجام شده در جهت محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها احداث 97 واحد مسکونی در روستاهای استان لرستان با اعتباری بالغ بر 12میلیارد تومان بود که پنج میلیارد و 700 میلیون تومان آن را مردم مومن قم در قالب کمک به سیل زدگان تامین کردند.

وی از احداث 21 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، حفر چاه در روستاها، تعمیر و بازسازی مناطق محرومین، اصلاح و بهینه سازی شبکه آبرسانی به 11 روستا در بخش مرکزی، احداث مدرسه در روستای چشمه شور و... به عنوان بخشی از فعالیت های بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی خبر داد و گفت: وجه تمایز اجرای پروژه توسط بسیج با دیگر نهادها این است که در کنار ظرفیت ها و امکاناتی که سپاه دارد مردم، خیرین و گروه های جهادی نیز در اجرای آن سهیم می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم شبکه‌سازی بین افراد جوان انقلابی متخصص تحت عنوان گروه‌های جهادی را اولین اقدام  راهبردی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ۵۲۴ گروه جهادی در قم در حال حاضر وجود دارد که هر کدام در منطقه جغرافیایی خاصی در موضوعات پنجگانه انجام فعالیت می‌کنند.

داودآبادی با اشاره به راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از پروژه های مهم استانی، گفت: در دهکده اقتصاد مقاومتی قرار است بر مبنای یک مدل توسعه اقتصادی فرصتی فراهم شود که کارآفرینان و افرادی که زمینه شکوفایی دارند به امر تولید بپردارند.

وی افزود: در این دهکده توجه ویژه به زنجیره ارزش و زنجیره تامین برای رسته های شغلی 18 گانه پیش بینی شده است که در زمینه های باغبانی، زراعت، پرورش دام های سبک و سنگین، پرورش طیور و شیلات و گردشگری فعالیت شود و به منظور استفاده از آخرین دانش روز هیئات اندیشه ورز با حضور اساتید هیئت علمی و دانشگاهی نیز تشکیل شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم در پایان به موضوع راه اندازی 240 صندوق قرض الحسنه مردم یار اشاره کرد و گفت: این صندوق ها به نیت احیای سنت قرض الحسنه راه اندازی شده که میانگین در هر صندوق 35 نفر جمع شدند و مشکلات هم را حل می کنند و در زمینه اشتغالزایی نیز به ویژه در روستاها اقدامات موثری انجام داده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی