English

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم عنوان کرد؛

دعوت از کارآفرینان برای برپایی دهکده اقتصاد مقاومتی در قم

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم کارآفرینان را برای برپایی دهکده اقتصاد مقاومتی در قم دعوت کرد.

دعوت از کارآفرینان برای برپایی دهکده اقتصاد مقاومتی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ محمود داودآبادی با اشاره به اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی قم به همت سازمان بسیج سازندگی در پادگان قدس واقع در 17 کیلومتری جاده قم – کاشان در حال احداث است، اظهار کرد: عرصه این مجموعه حدود 327 هکتار است که در مشاغل مختلف 18 گانه روستایی و کشاورزی به فعالیت می پردازد.

وی ادامه داد: حضور و فعالیت سازمان بسیج سازندگی و سپاه در این عرصه در جهت اجرایی شدن فرمایش مقام معظم رهبری در سال 92 در خصوص ابلاغ اقتصاد مقاومتی است که به واسطه آن دو موضوع شناسایی موانع و مشکلات تولید و تلاش در جهت رفع و کنترل آنها و  فعالیت در راستای جهش تولید به موازات شناسایی مشکلات و نارسایی ها در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: پیرو مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، پادگان قدس به عنوان زیر ساخت اولیه به منظور اجرای پروژه ای بین دستگاهی تحت عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی تعریف شد و مقرر شد هر کدام از دستگاه های متولی، بنابر وظایف خود در این مجموعه نقش آفرینی کنند.

داودآبادی با تاکید بر اینکه افراد متخصص، با دانش و مجرب در این طرح کنار هم جمع شدند، ابراز کرد: تلاش کردیم کارآفرینان متخصص را گردآوری کرده و با هدایت تخصصی که مطالبه ما از دستگاه های اجرایی استان است بتوانیم این طرح را به عنوان الگویی موفق در کشور مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان های مختلفی مانند اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت در این پروژه و با مدل مشارکتی یاری گر ما هستند، بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به طرح های مستقر در دهکده و پشتیبانی آموزشی از آنان، هدایت و تلفیق رسته های شغلی با دهکده سلامت و گردشگری، اختصاص بخشی از فضای دهکده به فعالیت های پژوهشی متناسب با نیاز استان قم و ایجاد صنایع تبدیلی و مکمّل رسته های شغلی موجود، از جمله فعالیت های انجام شده در این دهکده تا به امروز است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی قم ایجاد زمینه ارتباط با کارآفرینان و متخصصان مرتبط با رشته های تخصصی دهکده را در تداوم این مسیر مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی و ارائه مشاوره های فنی در کنار اولویت دادن به طرح پرورش گیاهان دارویی و تولید بذر این گیاهان از دیگر برنامه های این دهکده است.

داودآبادی با بیان اینکه برنامه های در دست اقدام در این دهکده به همت نیروهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به سه اولویت دسته بندی و در حال اجراست، گفت: در اولویت نخست به تکمیل زیرساخت ها مانند اصلاح شبکه آبیاری مزارع دهکده، اصلاح و بهسازی باغ های زیتون، انگور، توت و گل محمدی و همچنین تکمیل کارگاه های تولیدی نیمه کاره و گازکشی دهکده با بودجه ای حدود سه میلیارد تومان که با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اختصاص داده شده پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت های سطح دو در این دهکده به مواردی مانند خرید و تعمیر ماشین آلات کشاورزی و همچنین واحد فرآوری گیاهان دارویی اختصاص خواهد داشت و مواردی مانند تعبیه فضای سبز، محوطه بازی، رستوران دهکده، واحد اقامتی و محوطه سازی نیز در اولویت سطح سه قرار دارند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم در ادامه به برخی فعالیت های انجام شده در دهکده اقتصاد مقاومتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: آماده سازی هشت هکتار زمین جهت کشت کُلزا، راه اندازی سایت پرورش زنبور عسل، آغاز به کار استخر پرورش ماهی زینتی و همچنین آغاز برداشت زیتون از جمله برنامه های انجام شده در این دهکده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این طرح در فاز اول می تواند برای 130 نفر اشتغالزایی مستقمی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» در نظر گرفته شده و برنامه های خود را  بر اساس اولویت بندی و تقویم کاری دنبال خواهد کرد که امیدواریم با همکاری دستگاه های استان بتوانیم الگوی موفقی در عرصه اقتصاد مقاومتی را در استان قم رقم بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه