English

سال جهش عمرانی برای حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه:

از ساخت بزرگترین اورژانس کشور در کرمانشاه تا راه اندازی بخش زایمان در کنار پدر طی سال آینده

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با اعلام خبر ساخت بزرگترین اورژانس کشور در بیمارستان شهدا کرمانشاه، گفت: امسال در بخش زنان و زایمان بیمارستان حضرت معصومه نیز اقدامات بسیار خوبی عملیاتی خواهد شد.

از ساخت بزرگترین اورژانس کشور در کرمانشاه تا راه اندازی بخش زایمان در کنار پدر طی سال آینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، میثم حجتی پور ضمن تبریک ایام دهه فجر به خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی، از توسعه مراکز درمانی در استان غافل نشدیم و طی دو سال گذشته درمانگاه سنقر و کلیایی، درمانگاه پاوه و درمانگاه جوانرود به بدنه درمان استان اضافه شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از پیگیری احداث اورژانس جدید بیمارستان شهدا خبر داد وافزود: این اورژانس قرار است در دو طبقه به مساحت 3300 متر مربع احداث شود که بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور محسوب می شود.

وی افزود: پیمانکار این پروژه تعیین شده و کار پروژه تا پایان سال کلید خواهد خورد و امیدواریم طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف 18 ماه شاهد بهره برداری از این اورژانس باشیم.

حجتی پور در خصوص اقدامات انجام شده حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه نیز اظهار داشت: حدود 770 هزار کرمانشاهی بیمه شده تامین اجتماعی در کرمانشاه هستند که تقریبا  40 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه حدود 800 هزار نفر به مراکز سرپایی طرف قرارداد تامین اجتماعی مراجعه کرده اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت 12 هزار نفر در مراکز درمانی طرف قرارداد بستری شده اند و 6500 عمل جراحی و 3200 زایمان نیز در این مراکز داشته ایم.

وی از هزینه های سنگین درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی کرمانشاه که بالغ بر 500 میلیارد تومان بصورت مستقیم و غیرمستقیم است، خبر داد و گفت: علاوه بر این طی مدت شیوع کرونا حدود 15 میلیارد تومان بصورت مستقیم و غیرمستقیم برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است.

حجتی پور در ادامه در خصوص بدهی تامین اجتماعی به مراکز  طرف قرارداد گفت: خوشبختانه در حال حاضر در پرداخت مطالبات به دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز طرف قرارداد به روز هستیم.

وی افزود: همچنین اگر پزشکی از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کند 80 درصد مطالبات بصورت آنلاین پرداخت می شود و برای مطالبات داروخانه ها در صورت استفاده از نسخ الکترونیک این میزان 30 درصد است.

حجتی پور از تولد یک سوم نوزادان استان در بیمارستان حضرت معصومه خبر داد و اعلام داشت: در نظر داریم هشت بلوک زایمانی در این بیمارستان راه اندازی کنیم و اعتبارات آن را نیز لحاظ کرده ایم و امیدواریم این بلوک های زایمانی طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف 9 ماه آینده راه اندازی شود و مادران باردار بتوانند شرایط بهتری در این بیمارستان داشته باشند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از راه اندازی 12 تخت NICU در این بیمارستان نیز سخن گفت و اظهار داشت: پیگیری برای خریداری یک دستگاه ماموگرافی  که در طرح غربالگری زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را در خصوص سرطان سینه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی در پایان به حذف دفترچه های تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه هم اشاره کرد و افزود: بسترسازی لازم برای این کار انجام شده و این طرح از ابتدای اسفندماه یا نهایتا تا پایان سال در استان اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه