English

در روند سفر رییس قوه قضاییه به کرمانشاه:

۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به دادگستری کرمانشاه اختصاص یافت/ ۱۶ هزار کرمانشاه به آیت الله رییسی نامه نوشتند

پرویز توسلی زاده با اشاره به تصویب حدود 130 میلیارد تومان اعتبار برای دادگستری کرمانشاه، گفت: تعداد بالای نامه نگار به رییس قوه قضاییه نشان از کثرت اختلاف در بین مردم کرمانشاه است.

۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به دادگستری کرمانشاه اختصاص یافت/ ۱۶ هزار کرمانشاه به آیت الله رییسی نامه نوشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری با اعلام وجود207 پرونده کثیرالشاکی در استان کرمانشاه که هرکدام بیش از 20 نفر شاکی دارند، اظهار داشت: باید تاجایی که امکان دارد میزان اختلافات بین مردم کاهش پیدا کند و در این راستا معتقدیم اختلافاتی که بین مردم وجود دارد باید بین خود آنها حل شود و گاها لازم نیست این اختلافات به دستگاه قضایی برسد و برای آنها پرونده‌های متعددی تشکیل شود. 

وی افزود: در راستای کاهش اختلافات بین مردم، علاوه بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، ستاد مصلحین را که اقدامی نادر در کشور بود با همراهی پلیس، تمام قضات استان و معتمدین مردم در استان راه اندازی کردیم که طی این مدت هم کارهای ارزشمندی انجام داده است.

توسلی زاده در خصوص آمار 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ستاد مصلحین حدود 18 هزار و 500 پرونده در استان به سازش کشیده شده، درحالیکه تعداد پرونده های سازشی شورای حل اختلاف در این مدت 16 هزار و 500 پرونده بوده است.   

رئیس کل دادگستری استان گفت: البته تاکید داریم که حل اختلافات با سازش تنها باید برای جرائم خرد و غیرمهم باشد، نه پرونده هایی که در آن جرائم مهمه همچون سرقت های خشن، قاچاق اسلحه و ... صورت گرفته است.

90 درصد روابط حقوقی مردم در مشاورین املاک تنظیم می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه دادگستری استان پرداخت و گفت: طی این مدت یکی از اولویت های مهم خود را کاهش تعداد پرونده های ورودی قرار دادیم که خوشبختانه کارهای خوبی نیز در این رابطه انجام شد.

توسلی زاده تاکید کرد: از آنجایی که حدود 90 درصد از روابط حقوقی مردم در مشاورین املاک تنظیم می شود، برای همین ساماندهی پنج هزار دفتر مشاوره املاک استان را انجام دادیم تا قراردادها به شکل الکترونیک و قانونمند تنظیم شوند.

وی تاکید کرد: در کنار کاهش ورودی های به دادگستری استان، تلاش کردیم تا طی این مدت موجودی پرونده ها را نیز کاهش دهیم که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بابیان اینکه اتقان آراء قضات همواره یکی از تاکیدات دستگاه قضایی استان بوده، گفت: به سرمایه اجتماعی به نام همراهی مردم نیاز داریم و این سرمایه اجتماعی یعنی اینکه مردم تصمیمات قضات را بپذیرند و از طرف دیگر هم قاضی باید رای متقن و محکم صادر کند و جامعه را قانع کند.

وی برخورد جدی با جرائم مهمه را یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی استان دانست و گفت: آرامش مردم برای ما مهم است و تاکید داریم هیچ فردی در استان نباید احساس ناامنی کند، براین اساس به همه کسانی که اقدام به آزار و اذیت مردم می کنند، تذکر می دهیم که آنها را بصورت مستمر رصد می کنیم.

توسلی زاده با تاکید بر اینکه مردم هرجا احساس ناامنی کردند، می توانند با شماره 4141 دادگستری استان تماس بگیرند، اعلام داشت: در دستگاه قضایی استان حدود 207 پرونده کثیرالشاکی داریم، یعنی پرونده هایی که بیش از 20 نفر شاکی دارند که در تلاش برای مختومه کردن آنها هستیم.

توسلی زاده در ادامه یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم دستگاه قضایی استان را کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: در این راستا، طرح پایش زندانیان را در استان در حال اجرا داریم و از زمان اجرای این طرح بیش از سه هزار کاربرگ تنظیم شده، یعنی حدود سه هزار زندانی مستحق ارفاق و مرخصی هستند که تاکنون هزار نفر از آنها از زندان آزاد شده اند، چراکه ضرورتی نداشت در زندان بمانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به ابلاغ دستورالعمل ترک فعل مدیران از سوی رئیس قوه قضائیه، اعلام کرد: از همه مدیران استان می خواهیم که بصورت دقیق برای انجام وظایفشان تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تایید خبر انهدام باند اخذ رای تضمینی با عنوان "فرشته نجات" در استان، گفت: این موضوع صحت دارد و ما از برخورد با فساد استقبال می کنیم و تاکید داریم که دستگاه قضایی باید عاری از هرگونه فساد باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه