English

احمد قدیمی اعلام کرد:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه کشاورزی در شهرستان همدان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از افتتاح و کلنگ زنی 11 پروژه کشاورزی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی 11 پروژه کشاورزی در شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد قدیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه مبارک فجر با اشاره به افتتاح 11 پروژه به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بخش کشاورزی همپای سایر بخش ها، به عنوان یکی از قسمت‌های مهم، تاثیرگذار و کمک‌کننده به رشد و پیشرفت اقتصاد جامعه در حال تلاش و پیگیری است.

قدیمی اظهار کرد: ما به عنوان متولیان تولید و امنیت غذایی جامعه، برنامه گسترده‌ای در راستای نیل به اهداف نظام مقدس و تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری خردمندانه و هوشمندانه نامگذاری کردند، آغاز و اجرایی کردیم. همدان با داشتن 2831 کیلومترمربع وسعت، از نظر مساحت سومین شهرستان استان و دارای 90 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.

وی با بیان اینکه سالانه در 52 هزار هکتار از اراضی گندم و جو به صورت دیم کشت می‌شود، گفت: از این میان 48 هزار هکتار تحت کشت گندم و 4 هزار هکتار تحت کشت جو است. همچنین سالانه 5 هزار هکتار گندم آبی و 6 هزار هکتار جو آبی کشت می‌شود که در مجموع سالانه 52 هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم و 10 هزار هکتار از اراضی تحت کشت جو قرار می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: چهار هزار و 500 هکتار نیز به کشت سیب زمینی اختصاص دارد. شهرستان همدان حدود 595 هزار تن تولیدات بخش کشاورزی دارد که در این میان بیش از 480 هزار تن محصولات زراعی تولید می‌شود، حدود 74 هزار تن محصولات دامی و حدود 80 هزار تن محصولات باغی.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 90 هزار تن گندم تولید شود، گفت: پیش بینی تولید جو حدود 25 هزار تن است. همچنین یکی از محصولات بسیار مهم این شهرستان سیر است که برند تولیدات زراعی شهرستان همدان است که در رونق و اشتغال و اقتصاد کشاورزان جایگاه ویژه ای دارد.

قدیمی ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول بین 1200 تا 1400 هکتار است که امسال حدود 1350 هکتار زیر کشت سیر داریم. پیش بینی می شود. حدود 15 هزار تن سیر برداشت شود. این شهرستان از نظر کیفیت و کشت سیر در استان و کشور دارای مقام اول است، لازم به ذکر است سیر همدان دارای 86 درصد آلیسین است. در راستای کمک به اعتلای جایگاه سیر در همدان برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در راستای معرفی سیر همدان به کشور در حال ثبت شهر ملی سیر هستیم. اقدام دیگری که در حال انجام است احداث شهرک سیر است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است فرآوری سیر در یک مجتمع اختصاصی صورت گیرد، گفت: برای پاسخ به این نیاز احداث شهرک سیر در نظر گرفته شد تا با تمرکز در این شهرک فرآوری کنندگان سیر از تکنولوژی و دانش روز نیز بهره گیرند.

قدیمی تصریح کرد: زمین سی هکتاری در روستای انصار شناسایی شده است، استعلام های لازم انجام شده و به شرکت شهرکهای صنعتی ارسال شده است تا اقدامات بعدی صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در این دهه مبارک 11 پروژه کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد که دو پروژه کلنگ زنی و 9 پروژه افتتاح می شود. حاصل این 11 پروژه که سرمایه گذاری 152 میلیارد تومانی داشته، اشتغالزایی برای 214 نفر است. از این تعداد پروژه؛ 3 مورد آبیاری بارانی، یک مورد بسته‌بندی تخم مرغ، یک مورد بسته‌بندی خشکبار، یک واحد تولید انواع بستنی، یک سردخانه و همچنین کلنگ زنی فاز دوم گلخانه‌ای در یکن آباد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
عکاس:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه