English

پرویز سرحدی خبر داد:

اصلاح و تعدیل پروانه بیش از ۲ هزار چاه کشاورزی در اردبیل

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: پروانه 2 هزار و 300 چاه کشاورزی در محدوده مطالعاتی اردبیل اصلاح و تعدیل شده است.

اصلاح و تعدیل پروانه بیش از  2 هزار چاه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، پرویز سرحدی، مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل از تصویب حدود 2 هزار و 300 پرونده چاه کشاورزی در محدوده مطالعاتی دشت اردبیل تحت عنوان اصلاح و تعدیل در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها خبر داد.

وی افزود: پرونده تعداد 2 هزار و 483 حلقه چاه کشاورزی بدواً کارشناسی و سپس در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها مطرح و دو هزار و 283 پرونده مورد تصویب قرار گرفته است و مابقی پرونده ها توسط کارشناسان ذیربط در حال تدقیق است که پس از ارجاع به کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها، مطرح و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: از مجموع پرونده های رسیدگی شده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه های چاه های کشاورزی، اطلاعات بیش از یک هزار و 927 پرونده در سامانه ساماب بارگذاری شده است که مجوزهای آنها از طریق سامانه صادر می شود.

سرحدی عنوان کرد: تعداد پرونده چاه های کشاورزی که در حال بارگذاری در سامانه ساماب به تعداد 556 مورد می باشد که سعی خواهد شد اهداف برنامه سال 1399 تا انتهای سال تحقق یابد.

وی اظهار داشت: در ده ماهه نخست امسال 102 حلقه چاه در سطح استان پر و مسلوب المنفعه شده است که حجم آب صرفه جویی حاصل از آن ها به منظور حفاظت از ذخایر آب زیر زمینی برای نسل های آتی قریب به ۳ میلیون متر مکعب می باشد.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه از اضافه برداشت تعداد 34 حلقه چاه در سال جاری در سطح استان جلوگیری شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی حاصل از این اقدام نیز نزدیک یک میلیون متر مکعب می باشد تا پایداری آبخوان دشت اردبیل افزایش یابد.

سرحدی همچنین در پایان با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند و حجمی بر روی چاهها در سطح استان گفت: در 10 ماهه اول سالجاری 234 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاهها در سطح استان نصب شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه