English

نره پور ملایی؛

رصد شبانه روزی بالغ بر ۸۰ درصد صنایع محور یزد- اردکان

مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: طرح مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی در استان یزد در طول 100 کیلومتر محور صنعتی (یزد تا اردکان) با نصب دکل ها و دوربین های خاص نظارتی و همچنین ساخت ساختمان مرکز پایش و برقراری ارتباط آنلاین این دوربین ها با ساختمان پایش در مرکز استان اجرا شده که موجبات پایش و رصد شبانه روزی بالغ بر 80 درصد صنایع این محور را فراهم آورده است.

رصد شبانه روزی بالغ بر 80 درصد صنایع محور یزد- اردکان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در مراسم آیین افتتاحیه مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی در استان یزد گفت:  مرکز پایش از نیازهای ضروری شهر و استان یزد بود.

وی افزود: با اقدامات انجام شده امروز این مرکز افتتاح گردید و یکی از تصمیمات بسیار مهمی که در زمان مسئولیت اینجانب گرفته شد جلوگیری از استقرار صنایع جدید آلاینده و آب بر در دشت یزد- اردکان بود که هر چند عده ای این تصمیم را مقابل فعالیت های خود عنوان کردند اما برای حفظ این دیار تصمیمات شجاعانه نیازمند است و خوشبختانه دستگاههای مختلف نیز همکاری بسیار خوبی دارند.

معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست یزد از استاندار یزد به پاس همراهی و مساعدت در راه اندازی و بهره برداری از مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی استان یزد تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی استان یزد با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دیگر مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.

نیره پورملائی مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد در آیین افتتاحیه مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی استان یزد گفت: استان یزد یکی از بزرگترین استانهای صنعتی کشور است که صنایع بزرگ و  آلاینده ای چون فولاد، کاشی، آهک و ...  را در خود دارد. صنایعی که اکثرا در محور مهریز تا عقدا و بخصوص حدفاصل یزد تا اردکان واقع هستند و بدلیل موقعیت، اکثر این صنایع در نزدیک مناطق مسکونی و یا در مسیر بادغالب به سوی مراکز جمعیتی هستند لذا پایش و رصد مداوم و شبانه روزی این صنایع، برای رعایت استانداردها و ملاحظات زیست محیطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول افزود: از اینرو پایش و رصد صنایع استان و برخورد با صنایع متخلف جهت جلوگیری از ادامه روند آلایندگی از رسالت های حفاظت محیط زیست استان یزد است و در دوسال گذشته با وجود تعدد بالای صنایع دارای اهمیت پایش، محیط زیست استان با نیروی های بسیار کم و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات، طی پایش های روزانه و شبانه صنایع متخلف شناسایی و در این زمینه  دستاوردهای خوبی را باوجود مشکلات و کمبودها حاصل نموده است؛ اما با توجه به بضاعت محیط زیست رصد مداوم صنایع در هر ساعت از شبانه روز مقدور نبود.

وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین این اداره کل بر اساس یک ایده خاص و منحصر به فرد در کل کشور، با پیگیری و بررسی های صورت گرفته اقدام به تأمین زیرساخت ها در نقاط استراتژیک و مهم کرد که این طرح در طول 100 کیلومتر محور صنعتی (یزد تا اردکان) با نصب دکل ها و دوربین های خاص نظارتی و همچنین ساخت ساختمان مرکز پایش و برقراری ارتباط آنلاین این دوربین ها با ساختمان پایش در مرکز استان اجرا شده که موجبات پایش و رصد شبانه روزی بالغ بر 80 درصد صنایع این محور را فراهم آورده است.

وی عنوان کرد: اعتبار این طرح از محل وصول یک درصد عوارض معادن (موضوع ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه) مصوب در شورای معادن استان تامین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه