English

ایجاد پنج هزار شغل پایدار در پهنه صنعتی نیزار قم

فرماندار قم از ایجاد پنج هزار شغل پایدار در پهنه صنعتی نیزار قم خبرداد.

ایجاد پنج هزار شغل پایدار در پهنه صنعتی نیزار قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی حیدری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پهنه صنعتی نیزار در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: برنامه محرومیت زدایی از ۳۱ شهرستان محروم از جمله طرح هایی است که در سطح کشور پیگیری می شود.

وی افزود: در این طرح از هر ۳۱ استان کشور یک شهرستان برای محرومیت زدایی انتخاب می شود و چون قم نیز تنها یک شهرستان دارد از این فرصت استفاده می کند.

فرماندار قم در ادامه افزود: در راستای استفاده از این فرصت به پهنه صنعتی نیزار آمدیم تا موانع و مشکل هایی که با آن مواجه است را بررسی کنیم.

حیدری با یادآوری اینکه مطالعات این محدوده صنعتی در هه ۸۰ آغاز و واحدهای بزرگ صنعتی نیز ایجاد شده است یادآور شد: پهنه فوق به دلیل برخی مسائل تقریبا گرفتار برخی از مشکل ها شده که تولید استان را تهدید می کند.

وی تعیین تکلیف مدیریت عالی منطقه نیزار را از جمله این مشکل ها ذکر کرد و گفت: این منطقه با آنکه به لحاظ اجرایی در حوزه صنعتی استان قرار دارد ولی متولی آن شرکت شهرک های صنعتی نیست.

حیدری تصریح کرد: شرکت خصوصی سهامی عام متشکل از سرمایه های مختلف برای حدود سه هزار تَن در این منطقه مجوز گرفته از این رو درصددیم تا به استاندار پیشنهاد بدهیم که این شرکت را به عنوان مدیر اجرایی منطقه صنعتی نیزار مستقر کنیم.

فرماندار قم اضافه کرد: اگر این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگیرد، تلاش می کنیم شرکت شهرک های صنعتی این مسئولیت را بپذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی دنبال ایجاد روستای پایدار نیز در این منطقه هستیم گفت: شرکت های موجود در منطقه علاقه مند هستند که فعالیت هایی را انجام دهند ولی فعالیت این شرکت ها نیازمند نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده است و یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که در منطقه روستای مناسبی را شناسایی کنیم و جهت سکونت مهندسان، تکنسین ها و نیروهای فنی برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

فرماندار قم موضوع تکمیل زیرساخت های این منطقه را از جمله مسائل و مشکل های آن دانست و گفت: قسمت کنار جاده این منطقه باید فضای سبز باشد و اداره کل منابع طبیعی نیز تکلیف را مشخص کند و از هم‌ اکنون احداث فضای سبز شروع شود.

حیدری همچنین تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز برای برقراری ارتباط با جاده اصلی برنامه ریزی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه