English

فرماندار قم:

کمیته‌های نظارت اصناف قم فعال شود

فرماندار قم گفت: باید کمیته‌های نظارت اصناف قم برای رصدد دقیق فعالیت‌های واحدهای صنفی فعال شود.

کمیته‌های نظارت اصناف قم فعال شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی حیدری در نشست با برخی از اصناف پرخطر کرونایی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا در وضعیت فوق قرمز کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: تعداد زیادی از مردم قم هر روز به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه شاهد افزایش زیاد تعداد مرگ و میرها هستیم.

به گفته حیدری، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم در حد ۵۰ درصد است که نسبت به استان‌های دیگر شرایط بغرنج‌ است.

وی یادآور شد: شرایط کنونی اصناف و اتحادیه‌های قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی این استان را هرروز یک گام بیشتر به‌سوی فاجعه پیش می‌برد.

حیدری خاطرنشان کرد: طی هفت ماه گذشته در یک مقطع خاص با همکاری مردم در عید نوروز، نیمه شعبان و ماه رمضان، قم تا سطح مهار کامل کرونا پیش رفته بود اما به‌یک‌باره این ویروس مجددا در قم اوج گرفت.

فرماندار قم اظهار داشت: عادی انگاری و ساده پنداری کرونا مشکل و معضل اصلی این استان در مهار و کنترل کووید ۱۹ است.

وی ابراز کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدت یک هفته به قم مهلت داده تا نوک فلش بستری و مرگ کرونا را با اعمال برخی محدودیت‌ها کاهش دهد و درصورتی‌که تا پایان این هفته اتفاق خاصی نیفتد، اعمال محدودیت‌ها برای هفته آینده هم تمدید می‌شود.

به گفته حیدری، در برخی استان‌ها باوجود بالا بودن تعداد بستری تعداد فوتی‌ها اندک است اما در استان قم این مساله صادق نیست و تعداد بستری و فوتی‌ها هر دو بسیار بالا است.

فرماندار قم یادآور شد: در پیش بودن فصل سرد و سازگاری و علاقه این ویروس با سرما در کنار شیوع آنفولانزا شرایط و وضعیت قم بیش از همیشه نگران‌کننده کرده است.

حیدری ابراز داشت: ما با تعطیلی اصناف مخالف هستیم و آنها را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم ولی اگر شرایط رعایت شیوه‌نامه‌ها در سطح اصناف و اتحادیه‌ها مطلوب نشود از قوه قهریه استفاده خواهیم کرد.

به باور فرماندار قم، فروشگاه جانبازان یکی از نقاط بحرانی قم در به خطر انداختن جان شهروندان به دلیل تراکم بسیار زیاد است و این مراکز را باید باقدرت کامل تعطیل کنیم.

حیدری اضافه کرد: اصنافی که طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در قم باید غیرفعال باشند حق هیچ‌گونه فعالیتی را تا پایان هفته جاری ندارند.

وی تصریح کرد: از هفته آینده تمام دستگاه‌ها و افرادی که کمتر از ۶۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌صورت دستگاهی و فردی جریمه خواهند شد.

حیدری افزود: با توجه به فعالیت زیاد و  غیرمجاز گیم نت ها در قم باید اتحادیه مربوطه حساسیت ها و نظارتهای خود را افزایش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه