English

امین قصمی؛

مشکل تامین آب روستای رضوان برای همیشه برطرف خواهد شد

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: مشکل تامین آب روستا رضوان و روستاهای اطراف آن از طریق مجوز برداشت آب از آب شیرین کن 1 میلیون مترمکعبی به صنایع کرمان می رود، یک بار برای همیشه برطرف خواهد شد.

مشکل تامین آب روستای رضوان  برای همیشه برطرف خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان هرمزگان امروز هشتم بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 99 با شرایط سخت کرونا مواجه بودیم و همین موضوع اجرای پروژه‌ها را با مشکلاتی مواجه کرد اما با رعایت پروتکل‌ها چاره‌ای جز ادامه کار و انجام تعهداتمان نداشتیم و امروز کارنامه موفقی از خود به جا گذاشتیم.

مدیرعامل آبفا هرمزگان با بیان اینکه استاندار هرمزگان، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و رئیس دستگاه قضایی استان همگی به جد پیگیر موضوع ساماندهی فاضلاب بندرعباس هستند، عنوان کرد: اکنون در مسیر مناسبی قرار گرفته‌ایم و قرارداد مورد نظر امضا شده است و اکنون در مرحله ابلاغ است و امیدواریم تا ۳۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی فاضلاب بندرعباس گفت: شرکتی سهامداری از صنایع غرب بندرعباس تشکیل و قرار است ساماندهی فاضلاب بندرعباس با هزینه این شرکت انجام شود.

قصمی با بیان اینکه مشکل اساسی آن اکنون بازچرخانی پساب است و این موضوع نیاز به پذیرش صنایع غرب بندرعباس دارد، اضافه کرد: شرکتی با سهامدارانی از فولاد هرمزگان، نفت بندرعباس و صنایع بزرگ دیگر بندرعباس تشکیل شده و قرارداد به این شرکت واگذار شده است تا صنایع بندرعباس خود هزینه کرده و پساب در این صنایع استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری طرح‌هایی در قالب پویش الف ب ایران داشتیم، اظهار کرد: آب‌رسانی به شهر سردشت از سد جگین طرح مهمی بود که توانست در مسیر ۸ روستای دیگر را نیز پوشش دهد. طرح آب‌شیرین‌کن بندرعباس در فاز اول و آب‌شیرین‌کن ۴۰ هزار مترمکعبی نیز از دیگر طرح‌های مهم ما در سال جاری بود.

قصمی با بیان اینکه طرح کلنگ زنی تأمین آب پارسیان و کلنگ زنی تأمین آب شهر میناب از تصفیه‌خانه سد سرنی به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: این دو طرح با پیشرفت مناسبی در حال انجام بوده و سهم شهر بندرعباس از آب‌شیرین‌کن‌ها را به ۱۴۰ هزار مترمکعب می‌رساند و ۱۵ میلیون مترمکعب از آب سد استقلال میناب آزاد و به شهر میناب و بخش کشاورزی آن اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌ای جدیداً کلنگ زنی شده که با بهره‌برداری از آن دیگر استفاده از چاه‌های دشت میناب صورت نمی‌گیرد و با کاهش استفاده از آب سد استقلال میناب و استفاده از تصفیه‌خانه سد سرنی، آب شهر میناب را تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه امسال  ۱۰ طرح بزرگ با اعتبار ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: بخشی از این طرح‌ها در دهه مبارک فجر و بخشی از آن در اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه ۲۹ پروژه به ارزش هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: اصلاح شبکه‌های آب، توسعه شبکه‌های فاضلاب، حفر و تجهیز چاه‌ها، بازسازی تصفیه‌خانه‌ها ازجمله این پروژه‌هاست.

مدیرعامل آبفا هرمزگان با بیان اینکه زیرساختی ایجاد کردیم تا  آبی که در غرب بندرعباس از آب‌شیرین‌کن‌ها ایجاد شد را به مخازن داماهی متصل کنیم، خاطرنشان کرد: درمجموع تا پایان اسفندماه، آب‌رسانی به ۵۷ روستای هرمزگان انجام می‌شود.

قصمی ادامه داد: طرح فاضلاب روستای تیاب به عنوان نخستین طرح جمع آوری فاضلاب روستایی در هرمزگان است که حجم عملیاتی این طرح شامل 10 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 300 فقره انشعاب و تصفیه خانه ای به ظرفیت 880 مترمکعب در روز با فرآیند تصفیه MBR است و اعتبار هزینه شده برای این طرح 180 میلیارد ریال بوده است.

قصمی با بیان اینکه ۲۷ روستای مابین جاسک و سیریک با مشکل آب مواجه هستند، افزود: بازدیدهایی صورت گرفته و دو پروژه مهم برای شهرستان سیریک تعریف شده که یکی در حال اجرا و دیگری تا دو هفته دیگر کلنگ زنی می‌شود که تحول بزرگی در تأمین منابع آبی شهرستان سیریک خواهد بود.

قصمی با اشاره به حل مشکل تامین آب رضوان و گفت : مردم شهر رضوان و روستاهای پایین دست ان به دلیل محدودیت های منابع ابی موجود و وابستگی به چاه ها برای تامین آب، همواره با چالش‌های در خصوص خشک شدن و شوری اب چاه ها  مواجه هستند و شرکت آبفای هرمزگان مسائله تامین آب رضوان و روستاهای اطراف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بعد از افتتاح فاز اول اب شیرین کن 1 میلیون مترمکعبی و اب دار شدن خط انتقال ابی که به صنایع کرمان ختم می شود سعی کردیم از همین خط انتقال اب نیاز آب رضوان و روستاهای اطراف را برطرف کنیم. و اکنون مجوز برداشت اب از مخزنی که در ارتفاعات شهر رضوان واقع شده گرفته شده است و در اسفند ماه عملیات اجرای این آب رسانی آغاز می شود و به امید خدا در 6 ماه نخست سال اینده مشکل تامین آب شهر رضوان یک بار برای همیشه حل خواهد شد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان با بیان اینکه تأمین آب تازیان و شهرک علوی نیز در دست بررسی و عملی شدن است، اظهار کرد: این طرح‌ها حل مسئله بوده و دیگر به فکر راه‌حل‌های مقطعی نیستیم بلکه به دنبال حل ریشه‌ای مسئله هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه