English

احمد توصیفیان خبر داد:

سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیاردی در سال ۱۴۰۰ در اسدآباد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به سند راهبردی استان، گفت: سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیاردی در سال ۱۴۰۰ در اسدآباد پیش بینی شده است.

سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیاردی در سال ۱۴۰۰ در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان دوشنبه ۶ بهمن ماه در جلسه ادارات زیرمجموعه تعاون که در شهرستان اسدآباد برگزار شد با اشاره به پیش بینی سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیاردی  در سال ۱۴۰۰ در اسدآباد و سند راهبردی سه ساله استان گفت: در سند برنامه محور راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی در سال ۱۴۰۰ برای شهرستان اسدآباد ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

احمد توصیفیان اظهار کرد: سهمیه اشتغال اسدآباد در سند راهبردی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰۷ نفر، در سال ۹۹ تعداد ۱۳۸۹ نفر دیده شده و با این رویکرد تا پایان برنامه ششم نرخ بیکاری این شهرستان باید به ۷.۷ درصد برسد. 

وی سهمیه سرمایه گذاری سال ۹۹ اسدآباد در سند راهبردی را نیز ۳۸۹ نفر برشمرد و تصریح کرد: از سهمیه ۱۳۸۹ نفری اشتغال اسدآباد در سال ۹۹  تاکنون ۱۴۱۷ نفر ثبت سامانه رصد شده است و تا دو ماه باقی مانده سال این میزان سهمیه افزایش می یابد.

توصیفیان با اشاره به اجرای سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه نیازها از بیکاری، اشتغال و میزان نرخ سواد براساس سرشماری سال ۹۵ انجام می گیرد که با انجام سرشماری جدید در سال ۱۴۰۰ فعالیت ها براساس سرشماری جدید انجام خواهد گرفت.

وی جمعیت شهرستان اسدآباد را براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۰۱ هزار نفر برشمرد و یادآور شد: براساس این سرشماری جمعیت شهری اسدآباد ۵۸ هزار و ۴۴۱ نفر، روستایی ۴۲ هزار و ۱۵۸ نفر، تعداد کل خانوارها ۳۰ هزار و ۳۸۷ خانوار، جمعیت فعال شهرستان ۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر و جمعیت شاغل ۲۷ هزار و ۸۱۸ نفر بوده که با سرشماری جدید نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۰ باید برای جمعیت بیکار شهرستان فعالیت هایی دیده شود.

توصیفیان در ادامه با اشاره به مدرک گرایی جامعه  خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال ما دارای مشکل نیستیم بلکه مهارت آموزی از جمله مواردی است که در راستای ایجاد اشتغال از نقش مؤثری برخوردار است.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با اشاره به فعالیت های گسترده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صیانت از نیروی کار و بهره وری، ارتقاء نیروی کار،تعادل نیروی کار، ارتقاء شاخص فرهنگی و اجتماعی، افزایش سقف اقتصاد و ارتقاء کاربری نظام اداری از جمله اهداف کلان وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی بوده و با تعداد ادارات زیرمجموعه و نوع مخاطبان این وزارتخانه ویژگی خاصی با وزارتخانه های دیگر از نظر گستردگی کار دارد. 

سعید کتابی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با ظرفیت و پتانسیل های مختلفی که داراست نیازمند توجه بیشتری است، تصریح کرد: با توجه ویژه مسئولان می توان مطالبات به حق و به جای مردم را توسط این وزارتخانه و اداره کل تعاون استان و اداره شهرستان محقق کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط اشتغال با مهارت آموزی یادآور شد: با توجه بحث آموزش و مهارت آموزی توسط سازمان فنی و حرفه ای از اداره کل فنی درخواست داریم نسبت به تقویت آموزش مناطق محروم از طریق تیم های سیار و نیز تجهیزات آموزش این مناطق در شهرستان توجه شود ضمن اینکه مرکز خواهران فنی و حرفه ای اسدآباد نیازمند مرمت و بازسازی است.

کتابی همچنین با بیان اینکه بیش از ۴۷ هزار نفر از جمعیت اسدآباد تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند، گفت: در بحث درمانگاه تأمین اجتماعی متأسفانه جانمایی مناسبی نداشته و در مکان مناسبی از شهر واقع نشده که این امر از نارضایتی های مردم بوده و نیاز با راهکاری مناسب به این مطالبه مردم توجه و این مشکل مرتفع شود.

وی با تأکید بر ضرورت جذب پزشک متخصص در این درمانگاه نیز اظهار کرد: پزشک متخصص داخلی و اطفال از جمله پزشک هایی که برای این درمانگاه باید دیده شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان هم با اشاره به اینکه ۹۳۱ نفر مستمری بگیر و ۲۳۸۲ نفر غیرمستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی شهرستان است، گفت: بهزیستی شهرستان اسدآباد در حوزه پیشگیری در بحث معتادان دارای چهار کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۲۰۰ نفر بوده که از ابتدای سال تاکنون ۶۸۰ نفر در این کمپ ها پذیرش داشته ایم. 

دیناری همچنین با بیان اینکه بهزیستی اسدآباد دارای یک مرکز توانبخشی روزانه با ظرفیت ۵۰ نفر و یک مرکز مراقبت در منزل با ظرفیت اسمی ۱۲۰ نفر و دو مرکز مثبت زندگی است، خاطرنشان کرد: بهزیستی شهرستان امسال دارای ۳۰ واحد مسکونی در حال ساخت بود که از این تعداد ۱۴ واحد به مددجویان تک معلولی، هفت واحد روستایی دو معلولیتی و بیشتر، چهار واحد برای ایتام و پنج واحد برای محرومین اختصاص داشت.

وی سهمیه اشتغال بهزیستی شهرستان را چهار میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان برشمرد و گفت: از این میزان سهمیه تاکنون سه میلیارد جذب شده و مابقی سهمیه نیز تا پایان سال محقق می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی