English

با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌ وری ایران؛

تفاهم‌ نامه ساخت تجهیزات تصفیه‌ خانه‌ های فاضلاب کشور منعقد شد

تفاهم‌نامه طراحی و ساخت تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به امضا رسید تا برای نخستین بار این تجهیزات در داخل کشور به تولید برسد.

تفاهم‌ نامه ساخت تجهیزات تصفیه‌ خانه‌ های فاضلاب کشور منعقد شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی جان صادق پور در جلسه امضا و مبادله تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، معاون استاندار قم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد بهره‌وری را یک باور فرهنگی و ذهنی دانست و تأکید کرد: این باور باید در تمام فعالیت‌های اداری و اقتصادی و در قالب برنامه‌های توسعه کشور و با تأکید بر حفظ محیط زیست فرهنگ‌سازی شود.

وی رویکرد مدیریتی شرکت آب و فاضلاب استان را بر مبنای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات دانست و به برخی از پروژه‌های این شرکت در راستای بهره‌وری اشاره کرد، گفت: طراحی و ساخت دستگاه‌های آشغال‌گیر در خط لجن و آشغال‌گیر مکانیکی ریزدانه 3 میلی‌متری از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، افزایش رادمان تصفیه فاضلاب و جلوگیری از استهلاک تجهیزات از جمله مزایای این دستگاه‌ها دانست و یادآور شد: این دستگاه‌ها برای نخستین بار در کشور با همکاری کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان و یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و ساخته شد و مراحل آزمایشی خود را با موفقیت سپری کرد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی و ساخت اسکروپمپ فاضلابی با استفاده از دانش بومی خاطرنشان کرد: این دستگاه نیز تا پیش از این از کشورهای اروپایی وارد می‌شد اما با بومی‌سازی دانش ساخت آن و بهره‌برداری موفق از آن، سالانه از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

دکتر صادق پور تصریح کرد: اسکروپمپ فاضلاب نیز با همکاری متخصصین شرکت آب و فاضلاب و شرکت دانش‌بنیان نورمندی طراحی و ساخته شد و بهتر از نمونه خارجی آن در حال فعالیت است.

وی در ادامه به بخشی دیگر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در راستای بهره‌وری اشاره کرد و جایگزینی سامانه‌های کلرزنی گازی و پرکلرین و دستی به سامانه کلرزنی آب ژاول، سامانه پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و دو نیروگاه برقابی و حذف قبوض کاغذی را از جمله این اقدامات برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی