English

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان عنوان کرد:

تغییری موثر؛ حقوق کارکنان قراردادهای فضای سبز شهری افزایش یافت

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با اشاره به تفاوت پرداختی حقوق کارکنان قراردادی فضای سبز شهری نسبت به سایر کارکنان شهرداری، پیگیری افزایش حقوق و مزایای آن ها در دستور کار شورا پنجم قرار گرفت و منجر به تحقق این مهم شد.

تغییری موثر؛ حقوق کارکنان قراردادهای فضای سبز شهری افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، با توجه به نابرابری هایی که به صورت روزمره در سطح جامعه با آن مواجه هستیم وهر یک از آن ها نیز می تواند دلایلی خواندنی و همراه با تاملی از جایگاه، سمت، قدرت و ... را به همراه داشته باشد، تلاش در راستای به حداقل رساندن برخی از این نابرابری ها می تواند  آثار ارزشمندی به همراه داشته باشد.

زمانی که نمایندگان مردم و یا مسوولان با توجه به جایگاه هایی که در آن قرار گرفته اند خود را موظف به شناسایی و رفع نابرابری هایی که به غلط روی داده است، می کنند این موضوع می تواند در راستای برابری همه مردم در برابر قانون، درنظرگرفتن حقوق حقه و تعریف شده آن ها و از مهم تر در مسیر یکپارچگی اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی موثر باشد..

یکپارچگی اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی در هر جامعه ای که به دلایل مختلف از دست رفته است و یا با روندی نزولی روبرو است می تواند حداقل با اعمال مسوولان و نمایندگان جامعه محلی جدای از سیاست های کلانی که در کشور وجود دارد مسیری همراه با رشد را در این مقوله یپماید.

هر چند مقوله مربوط به توسعه فرایندی است وسیع، گسترده و نیاز به زیرساخت ها، ابزار و عوامل  درستی به فراخور خود دارد و نمی تواند جدای از سیاست های کلان تعریف شود اما نمایندگان جامعه محلی می توانند با شناخت از لازمه های تحقق توسعه و رفع و زدودن نابرابری ها و موانع از جامعه محلی، البته با توجه به اختیاراتی که دارای آن هستند، گام بردارند.

بسیار مباحث  در این مقوله جای دارد که در فرصتی دیگر می توان به آن ها پرداخت اما نکته ای که شهروندان بایستی در این مقوله در ارتباط با وظایف شهروندی خود به عهده گیرند بازمی گردد به دقت خویش در ارزیابی نمایندگانی که پیگیر رفع نابرابری های حداقلی و موجود در جامعه محلی خود و سعی در حفظ و نگاه داری آن ها در سمت های تاثیرگذار.

خوشبختانه در جامعه محلی بررسی سیاست هایی که منجربه توسعه و رشد شده است می تواند با روندی نه چندان دشوار همراه باشد  و در این زمینه عملکرد هر یک از نمایندگان با دقت و سنجشی افزون و مسوولانه از سوی  شهروندان مشهود خواهد بود.

افزایش حقوق کارکنان یا کارگران قراردادهای فضای سبز شهری در همدان از جمله اتفاق هایی است که می تواند در راستای تحقق مطالب مذکور باشد. در این زمینه با رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان گفتگویی کوتاه انجام  داده ایم. بخوانید لطفا؛

علی فتحی، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با اشاره به قراردادهای فضای سبز شهری، عنوان کرد: خوشبختانه در خصوص قراردادهای فضای سبز شهرداری همدان تغییرات عمده ای حاصل شده است و این قراردادها از فرم سابق خود که به صورت نفری و حجمی مد نظرقرار داشت به احتساب نفر تغییر پیدا کرد.

فتحی افزود: فرایند  تحقق این موضوع یعنی پرداخت مقرری کارکنان قراردادی فضای سبز شهری  در سال های گذشته بدین صورت بود که پروژه  در فرمتی  حجمی به پیمانکار واگذار می شد و پیمانکار با بکارگیری نیروهای فضای سبز مبلغ ناچیزی را به ایشان به عنوان حقوق پرداخت می کرد.

وی تصریح کرد: در قراردادهایی که به صورت حجمی منعقد می شد متاسفانه مقرری کارکنان خالی از موضوعاتی همچون بیمه و سایر مزایای مطرح بود.

اما با پیگیری های شورای شهر این دست قراردادها از شکل سابق خود خارج و اکنون حقوق کارکنان قراردادهای مذکوراز یک میلیون و دویست هزار تومان به بیش از سه میلیون تومان (3-3.5 میلیون) افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته رویکرد افزایشی حقوق این قشر با توجه به مشکلات اقتصادی موجود همچنان پای برجا است و محاسبه حقوق آن ها دیگر با احتساب هاب حجمی نفری نخواهد بود و تنها به صورت نفری و درنظرگرفتن حمایت های موجود از حق بیمه، اولاد، مسکن و سایر تسهیلاتی که به کارکنان شهرداری پرداخت می شود همراه است.

به عبارت دیگر تحولی در قراردادهای فضای سبز شهری در ارتباط با کارکنان این مقوله روی داده است و لازم به ذکر است که مسیر حرکتی ما به گونه ای است که ایجاد انگیزه برای کارکنان شهرداری و حمایت منطقی از منابع انسانی را به همراه داشته باشد.

وی در پایان افزود: از شهردار محترم و اعضای شورا، معاونت خدمات شهری و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری که پیگیر این مهم بودند کمال تشکر را دارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه