English

ارائه آموش‌های فنی و حرفه‌ای به ۷۱۰ نفر از زندانیان قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموش‌های فنی و حرفه‌ای به 710 نفر از زندانیان قم خبرداد.

ارائه آموش‌های فنی و حرفه‌ای به 710 نفر از زندانیان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمود تقی پور با اعلام این خبر گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان موثر بوده و در کاهش معضلات اجتماعی نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان گفت از 710 نفر مددجوی زنداهای قم که آموزشهای مهارتی را فراگرفتند 21نفر زن و 689 نفر مرد می باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان افزود: یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه، بیکاری است چرا که خیلی از کسانی که شغل ندارند به کارهای خلاف قانون روی آورده و راهی زندان می‌شوند.

وی افزود: این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم نمودن زمینه اشتغال موجبات بازگشت و توانمندسازی زندانیان به جامعه را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان با تاکید بر این مطلب که فراگیری آموزش‌های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه بر ایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان نیز می‌شود.

تقی پور افزود: نیروی متخصص و ماهر در پیشرفت کشور تاثیرگذار است و در مسیر توسعه، نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهمترین و کارآمد ترین ابزارها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان قم اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ حرفه مهارتی در 8 کارگاه این مرکز ارائه می‌شود و به منظور تقویت این مرکز مربیان مجرب و تجهیزات مناسبی را به منظور آموزش مددجویان اعزام می‌کنیم.

تقی پور اضافه کرد: تمامی این رشته‌ها بر اساس سرفصل‌ها واستانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت آموزش‌های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.

وی افزود: آزمون‌های پایان دوره این دوره‌ها توسط آزمونگران اعزامی اداره کل اخذ و گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده درآزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و دقیقاًهمانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز سطح شهر صادر و تحویل مددجویان می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه