English

امام جمعه اردبیل:

ولایت مداری و ولایت پذیری مهم ترین ویژگی حضرت زهرا است

امام جمعه اردبیل گفت: ولایت مداری و ولایت پذیری مهم ترین ویژگی حضرت زهرا است.

 ولایت مداری و ولایت پذیری مهم ترین ویژگی حضرت زهرا است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، آیت الله سیدحسن عاملی در آیین سوگواری شب شهادت حضرت زهرا(س) در جمع مردم میانه، با بیان اینکه دروغ  مبغوض ترین گناه در نزد معصومین(ع) است اظهار داشت: سعادت بشر فقط با حرکت در مسیر معصومین(ع) حاصل می شود.

وی افزود: هرکس می خواهد ایمانش کامل شود باید در تمام حرکات و سکناتش، تابع نظر و سیره معصومین(ع) باشد.

امام جمعه اردبیل حضرت زهرا(س) را جامع صفات پسندیده و فضایل دانسته و ابراز کرد: آن حضرت حرف، نقش و تاثیرات فراوانی در عالم دارد، باید خود را به او شبیه کنیم و از او الگو گیریم تا رستگار شویم و صلوات فرستادن وسیله ای برای شبیه کردن خود به پیامبر و معصومین(ع) است.

آیت الله عاملی افزود: با زیارت، گریه کردن، پخش شیرینی و خرما در اعیاد و وفیات معصومین، کار پایان نمی پذیرد بلکه باید خود را ملزم به تبعیت از سیره و روش آنها کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه از حضرت زهرا(س) نه تنها در منابع تاریخی شیعه به عنوان دارنده بهترین اوصاف و صفات پسندیده الهی یاد شده است بلکه بهترین اوصاف او در منابع اهل سنت ذکر شده است، ولایت مداری و ولایت پذیری مهم ترین ویژگی آن حضرت است.

گفتنی است آیین سوگواری شب شهادت حضرت زهرا(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور پرشور مردمی در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده اسماعیل(ع) میانه برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه