English

اهالی ۷۵ روستای استان کردستان در طرح آبرسانی صاحب آب سالم شدند

پیش از ظهر امروز با حضور استاندار کردستان و از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو از طرح آبرسانی به 75 روستای استان کردستان بهره برداری شد.

اهالی 75 روستای استان کردستان در طرح آبرسانی صاحب آب سالم شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پیش از ظهر امروز سه شنبه آیین بهره‌برداری از آبرسانی به این روستاها روز سه‌شنبه همزمان با سه پروژه دیگر در کشور با حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان و با دستور رضا اردکانیان وزیر نیرو و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

طرح آبرسانی به 75 روستای کردستان با 817 میلیارد ریال اعتبار، در قالب سی و ششمین هفته پویش" هر هفته الف_ب_ایران" با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار داشت: برای آبرسانی به این 75 روستا، 287 کیلومتر خطوط انتقال اجرا شد و با افتتاح این طرح‌ها، جمعیتی حدود 10 هزار و 480 خانوار معادل 43 هزار و 825 نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

محمدحسین محمدی اضافه کرد: در این پروژه‌ها اصلاح و توسعه شبکه‌های آب روستایی به طول 182 کیلومتر و خط انتقال آب به طول 287 کیلومتر اجرا شد و در نتیجه آن ساکنان 75 روستای استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی یافتند.

وی به اشاره به احداث 23 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 249 لیتر بر ثانیه، یادآور شد: در قالب این پروژه‌ها و برای بهره‌برداری از آنها، 65 باب مخزن ذخیره با ظرفیت 10 هزار مترمکعب ایجاد، 26 حلقه چاه، حفاری و تعداد 14 دهنه چشمه نیز بهسازی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کردستان، ظرفیت تامین آب در این پروژه‌ها را 313 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و اظهار داشت: در زمان اجرای این طرح‌ها برای 404 نفر اشتغال ایجاد شد و اکنون بعد از بهره‌برداری نیز برای 43 نفر شغل ایجاد شده است.

امروز با حضور وزیر نیرو همزمان چهار پروژه آبرسانی با اعتبار 111 میلیارد تومان در استان‌های کردستان(75 روستا)، زنجان (15 روستا)، البرز (8 روستا) و همدان( 2 روستا) به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه