English

رییس دانشگاه یزد؛

کرونا فرصتی بود تا مجوز آموزش الکترونیک را از وزارتخانه کسب کنیم

رییس دانشگاه یزد گفت: هر چند شیوع کرونا، محدودیت هایی ایجاد کرد اما فرصتی بود تا مجوز آموزش الکترونیک را از وزارتخانه کسب کنیم چراکه پیش از شیوع کرونا نتوانسته بودیم مجوز آن را از وزارت علوم دریافت کنیم اما کرونا موجب شد تا راه ۱۰ ساله را یک شبه طی کنیم و زیرساخت‌های فضای مجازی را فراهم نماییم.

کرونا فرصتی بود تا مجوز آموزش الکترونیک را از وزارتخانه کسب کنیم

به گزارش خبرگزاری موج یزد، قاسم برید لقمانی رییس دانشگاه یزد افزود: هم اکنون ۲۰۰ دانشجو از ۱۲ تا ۱۴ ملیت در این مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند که بیشتر آنها از اتباع افغان و عراقی هستند.

وی با بیان اینکه سیاست ما پذیرش دانشجویان با ملیت های مختلف است تصریح کرد: در میان ۱۰ هزار دانشگاه دنیا، یزد در رتبه ۸۰۰ تا یکهزار جهان قرار دارد.

وی به وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره کرونا اشاره کرد و یادآور شد: هر چند شیوع کرونا، محدودیت هایی ایجاد کرد اما فرصتی بود تا مجوز آموزش الکترونیک را از وزارتخانه کسب کنیم چراکه پیش از شیوع کرونا نتوانسته بودیم مجوز آن را از وزارت علوم دریافت کنیم اما کرونا موجب شد تا راه ۱۰ ساله را یک شبه طی کنیم و زیرساخت‌های فضای مجازی را فراهم نماییم.

رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه نمی توان در مورد کیفیت آموزش در دوره کرونا نظر قطعی داد تصریح کرد: همین که دانشگاه ها تعطیل نشدند و آموزش ادامه دارد اتفاق بزرگی است.

وی در ادامه با تبریک کسب رتبه هشت کشور در سال تحصیلی جاری در میان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران، این موفقیت را مدیون تلاش های هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد.

به گفته وی دانشگاه یزد در میان ۴۶ دانشگاه کشور که ۲۴ مورد آن دانشگاه جامع بود رتبه هشتم را کسب کرد که افتخاری بزرگ در ویترین افتخارات این مجموعه علمی محسوب می شود.

برید لقمانی ادامه داد: دانشگاه یزد در سال ۲۰۱۸ در میان ۳۵ دانشگاه که ۱۶ مورد آنها جامع بودند رتبه ۱۵ و در سال ۲۰۱۹ در میان ۴۳ دانشگاه که ۲۳ مورد آنها دانشگاه جامع بودند رتبه ۱۳ را کسب کرده بود.

وی دانشگاه‌های جامع حاضر در این رتبه‌بندی را به ترتیب دانشگاه تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، اصفهان، یزد، کاشان، گیلان، بوعلی سینا، رازی، سمنان، شهید باهنر کرمان، کردستان، مازندران، شهید چمران اهواز، محقق اردبیلی، ارومیه، یاسوج، الزهرا، بین‌المللی امام خمینی، شاهد و شهرکرد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه