English

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم:

نفرات برتر استان قم در جشنواره سراسری باران وحی تجلیل شدند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم از تجلیل از نفرات برتر استان قم در جشنواره سراسری باران وحی خبرداد.

نفرات برتر استان قم در جشنواره سراسری باران وحی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محسن صالحی ، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه قرآن مایه رحمت، برکت و هدایت است گفت: هر چه بخواهیم در قرآن هست ولی باید ذهن پویا و جویا داشته باشیم.

وی افزود: قرآن و اهلبیت (ع) دو بال امت اسلامی هستند که اگر به دستورات هر دو عالم و عامل باشیم، به کمال خواهیم رسید و می توان اسلام ناب محمدی و مهدوی را به دنیا شناساند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ارتقاء فرهنگ قرآنی و هنری در بین خانواده های تحت حمایت در مدت زمان 10 ماه برگزار شد گفت: این جشنواره در چهار بخش معارفی، آوایی، ادبی و هنری با رویکرد قرآنی و در رده های سنی زیر 12 سال، 12 تا 16 سال و بالای 16 سال در سه مرحله برگزار شد.

صالحی با بیان اینکه در بخش معارفی این جشنواره کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که شامل سلسله جلسات قرآنی مقام معظم رهبری است به مسابقه گذاشته شد اضافه کرد: امسال علاوه بر رشته های حفظ، تلاوت و اذان، آثار ویژه ای هم در رشته های دکلمه، سخنرانی، صنایع دستی، نقاشی و قصه گویی در مسابقات شرکت داشتند.

وی رویکرد هنری، قرآنی جشنواره را خاطر نشان و تصریح کرد: در مرحله مقدماتی 87 اثر به صورت فایل ویدئویی در دبیرخانه جشنواره وصول شد که 33 اثر برای رقابت در مرحله استانی و کشوری انتخاب شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم از کاهش هزینه های اجرای جشنواره خبر داد و افزود: با صرفه جویی انجام شده، کیفیت جوایز تا 5 برابر افزایش داشته است که در این دوره از رقابت ها 37 میلیون تومان جایزه به شرکت کنندگان اهدا شد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت ارسال فایل و نیز در مرحله کشوری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده است ادامه داد: در بخش کشوری مسابقات 6 نفر و در بخش استانی 28 نفر حائز رتبه های برتر شدند.

صالحی افزود: پنج شرکت کننده نیز شایسته تقدیر معرفی شدند که از آنها نیز تجلیل شد.

عباس جوشقانیان، قائم مقام کمیته امداد استان قم با تشویق حاضران جشنواره به یادگیری و آموزش هنر گفت: اگر هنر شما در مسیر الهی قرار بگیرد شما را به سمت کمال سوق می دهد و بسیاری از افراد موفق هم در شرایط سخت با همت زیاد به این مقامات و کمال رسیده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه