English

مصرف مازوت نیروگاه مفتح موجب آلودگی کبودرآهنگ و فامنین شده است

استاندار همدان با اشاره به کاهش مصرف گاز در نیروگاه مفتح، از ایجاد آلودگی توسط نیروگاه با مصرف مازوت برای شهرستان های کبودرآهنگ و فامنین سخن گفت.

مصرف مازوت نیروگاه مفتح موجب آلودگی کبودرآهنگ و فامنین شده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  سید سعید شاهرخی، ا ستاندار همدان   روز یکشنبه در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی که از طریق برقراری ارتباط زنده تصویری با وزیران کشور، نفت و نیرو برگزار شد، با اشاره به مصرف سوخت نیروگاه مفتح همدان افزود: برای تامین سوخت گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح، سهمیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب اختصاص یافته بود که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب تامین و سهمیه آن حدود یک میلیارد متر مکعب کاهش یافت.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: باقی‌مانده سوخت مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح، با استفاده از مصرف سوخت مازوت(نفت سیاه) تامین شده است.

وی اظهار داشت: این نیروگاه در مرز مشترک شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین ساخته شده و مصرف سوخت مازوت، مشکلاتی در زمینه ایجاد آلودگی برای این شهرستان‌ها ایجاد کرده است.

شاهرخی عنوان کرد: با توجه به مشکلات آلودگی همدان و همچنین کاهش منابع ذخیره شده سوختی در فصل زمستان، تلاش داریم با جایگزینی سوخت دوم در صنایع پر مصرف استان، از ایجاد مشکلات تامین سوخت جلوگیری کنیم‌.

وی اضافه کرد: صنایع فولاد و سیمان استان همدان با جدیت در حال مذاکره هستند تا سوخت دوم داشته باشند با این وجود تاکنون تامین سوخت دوم فراهم نشده ‌است.

استاندار همدان با اشاره به بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی هگمتانه در چند روز گذشته تاکید کرد: این پتروشیمی نوپا است و به منظور حمایت، سوخت مورد نیاز آن تامین می‌شود با این وجود تاکنون امکان تامین سوخت دوم برای این پتروشیمی فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: ستادی در خصوص کنترل مصرف گاز در ادارات و واحدهای آموزشی تشکیل شده است تا در میزان مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه با تغییر خط تامین گاز طبیعی مورد نیاز استان همدان، مشکلاتی ایجاد شد، افزود: پیش از این گاز مشترکان استان همدان از خط ۴۸ اینچی صادرات گاز ایران به ترکیه تامین می‌شد، که با تغییر این خط، گاز همدان از انتهای خط ۵۶ اینچی جنوب به شمال غرب تامین و موجب کاهش فشار گاز در روزهای سرد سال شده است.

وی بیان کرد: در شرایطی که آموزش‌ها برای دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود باید میزان مصرف سوخت در مدارس کنترل شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در شرایط کرونایی که مدارس و دانشگاه‌ها به طور کامل تعطیل هستند، نباید مصرف گاز داشته باشند.

وی ادامه داد: با کمک دستگاه‌های مختلف، باید تیم‌های بازرسی تشکیل، و با تدبیر با مشترکان پر مصرف برخورد شود.

شاهرخی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در خصوص کاهش مصرف گاز بسیار مهم است.

وی افزود: در حوزه صنایع، پیشاپیش به جریان مصرف گاز کمک کردیم تا فشار آن به مردم استان تحمیل نشود.

استاندار همدان اظهار داشت: باید به سرعت به فکر سوخت دوم برای صنایعی همچون فولاد، سیمان‌ و پتروشیمی در استان همدان باشیم.

وی تصریح کرد: تا دیر نشده و گنجایش مخازن گاز به پایان نرسیده، باید به فکر صرفه جویی در مصرف سوخت باشیم.

شاهرخی عنوان کرد: اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف گاز خانگی از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی، صفحه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی استان همدان، سختی تامین مصرف سوخت تا ۱۵ اسفند است که با مدیریت صحیح و مصرف بهینه مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

استاندار همدان بیان کرد: باید همه توان و تلاش خود را به کار گیریم تا در مصرف گاز صرفه جویی کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: اگر امروز با جدیت و فرا بخشی به این موضوع توجه نکنیم در روزهای آینده با مشکل تامین گاز روبرو هستیم.

وی اظهار داشت: در ۲ ماه آینده و تا ۱۵ اسفند خطر جدی افزایش مصرف گاز را داریم که باید هر هفته با تشکیل جلسه برای اقدام مصرف گاز برنامه ریزی شود.

شاهرخی تاکید کرد: کاهش مصرف گاز در ادارات بسیار مهم است که باید با برنامه ریزی و نظارت، مصرف آن‌ها کنترل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه