English

بمناسبت یکمین سالگرد شهادت سردار دلها:

شهید سپهبد قاسم سلیمانی مایه اقتدار و عزت جامعه اسلام است

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مایه اقتدار و عزت جامعه اسلام و ایران است و نزد مردم محبوب بود که با شهادتش نه تنها حبیب آنها شد بلکه نام و آوازه او بهتر از گذشته برای نسلهای آینده به یادگار خواهد ماند و نامش موجب عزت ایران و شجاعت و شهامتش قدرت و غیرت را در وجود مردم ایران زمین به حرکت در آورد.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی مایه اقتدار و عزت جامعه اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، فعالیت های برون مرزی این سردار بزرگ بر کسی پوشیده نیست و نقش مهم او در دادن قدرت نظامی به حزب الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان ، جنگ افغانستان، شکل دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش و دفاع از حرم های مطهرو هزاران مورد دیگر انکار ناپذیر است که هیچگاه در دنیای اسلام فراموش شدنی نیست.

در زمان ۸ سال دفاع مقدس در همه عملیاتها حضوری فعال و مستمر داشت و هیچگاه پوتین های سربازیش را از پا در نیاورد و با شگردهای خاص در مقابل دشمنان نظام ظاهر می شد و نقشه های آنان را نقش برآب می کرد و همه دنیا دیدند که نتیجه آن همه جانفشانیهای رزمندگان اسلام همچون سلیمانیها چگونه نتیجه داد و دنیا را متحیر کرد.

هنوز جای پای سردار دلها در عملیات های مختلف 8 سال دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور پاک نشده بود که جنگ های برون مرزی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی شروع شد و در قامت فرمانده سپاه قدس به کمک مسلمانان جهان شتافت تا از این طریق هم بتواند به کشورهای همسایه کمک کند و هم مانع ورود نفوذ بیگانگان به کشور شود.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی سربازی فداکار و نمونه کامل انسانیت و مدافع حقوق مردم جهان بخصوص مردم ایران زمین بود که مردم در زمان تشییع جنازه او سنگ تمام گذاشتند و بدرقه ای بی سابقه کردند، مسئولان باید راه و روش و منش را از ایشان بیاموزند تا انقلاب و آرمانهای نظام روز به روز به درخت تنومندی تبدیل شود که هیچ بادی نتواند آن را بلرزاند.

سردار شهید سلیمانی با انجام کارهای مؤثر توانست در دلهای مردم جا پیدا کند و فرد ساده زیست و سخت کوشی بود که هیچگاه به مسائل مادی و دنیوی امروزی توجه نکرد و تنها برای رضای خدا قدم برداشت که امروز همه اقشار مختلف جامعه به ایشان ارادت قلبی دارند.

در جنگ های درون و برون مرزی، مرد اول میدان مبارزه بود و روشهای مبارزه و غلبه بر دشمنانش زبانزد عام و خاص بود. همیشه نام و نشان این سردار ایرانی برای دشمن ترس آور بود و در میدان های جنگ، روش های خاص و منحصر بفردی برای مبارزه انتخاب می کرد که هیچکس توانایی دفاع در مقابل آنها را نداشت.

هنوز هلت ها، مناطق سخت و صعور العبور، تپه ها و مناطق عملیاتی کشور، جای پای این سردار بزرگ و مرد روزهای سخت را به یادگار دارند و شاید هم منتظرند که قدمهای سنگین او را باری دیگر تجربه کنند.

سردار شهید قاسم سلیمانی هم در زمان ۸ سال دفاع مقدس و هم در جنگ های برون مرزی با شیوه های خاصی در مقابل دشمنان ظاهر می شد که حتی فنی ترین فرمانده در کشورهای جهان نمی توانست شیوه های جنگی آن را مهار کند و در کنار اقتدار و قاطعیت ذاتی، خصوصیت های کریمه اخلاقی، محجوب و مردمی بودن این سردار بزرگ، الگویی مثال زدنی برای نسل جوان امروزی بوده و با ایثار جان در راه آرمان ها و اهداف والای برخواسته از ایمان اسلامی، شخصیت آن شهید گرانقدر جلوه ای یگانه و کم نظیر بود.

سردار عزیز؛ شما مرد دوران سخت بوده و آنقدر صفات خوب زیادی داری که قلم ها از نوشتن آن قاصرند ولی این را بدان که همیشه در قلب مردم ایران زمین جای داری و یاد و خاطره ات فراموش شدنی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه