English

نقش موثر طلاب علوم دینی با روحیه بسیجی و جهادی در حوادث مختلف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: طلاب علوم دینی با روحیه بسیجی و جهادی با حضور در حوادث و بحران‌های مختلف در سراسر کشور از جمله سیل، زلزله و همچنین در عرصه مقابله با شیوع کرونا، در کنار سایر امدادگران و کادر درمان نقش آفرینی بسیار موثری داشته‌اند.

نقش موثر طلاب علوم دینی با روحیه بسیجی و جهادی در حوادث مختلف

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدرضا بهرامی در نخستین جلسه هماهنگی دبیرخانه کشوری آموزش امدادی طلاب در این استان افزود: با توجه به اهمیت خودامدادی و دگرامدادی، از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۴۰۰ تن از طلاب حوزه‌ های علمیه استان آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را فرا گرفتند و  تیم‌های تخصصی امدادی از بین داوطلبان تشکیل شد.

وی ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت های طلاب علوم دینی در حوادث مختلف، تربیت مربیان تخصصی در حوزه‌های کوهستان، سیلاب و کمک‌های اولیه، دبیرخانه کشوری آموزش طلاب از سوی جمعیت هلال احمر کشور برعهده معاونت آموزش‌ و پژوهش استان قم قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: برنامه اصلی دبیرخانه کشوری آموزش طلاب، تولید محتوای علمی، آموزشی و پژوهشی یکسان و همچنین تهیه یک شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی یکسان با همفکری و هم‌افزایی معاونت‌های هلال احمر و انتقال آن به حوزه‌های علمیه سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: به دلیل اقدامات مشترک هلال احمر با حوزه‌های علمیه از جمله تاسیس کانون‌های طلاب و خانه‌های هلال، آموزش‌های امدادی و حضور طلاب امدادگر و داوطلب در حوادث و سوانح و همچنین برنامه‌های مشترکی که با دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر داشتند این همفکری صورت می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه