English

تولید ۱۷۰۰ کیلو زعفران از ۴۲۲ هکتار از اراضی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از سطح زیر کشت ۴۲۲ هکتار از مزارع کرمانشاه برای تولید زعفران خبر داد و گفت: امسال ۱۷۰۰ کیلوگرم زعفران در کرمانشاه تولید شد.

تولید ۱۷۰۰ کیلو زعفران از ۴۲۲ هکتار از اراضی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نوربخش حاتمی سطح زیر کشت زعفران استان کرمانشاه را ۴۲۲ هکتار اعلام کرد و گفت: ۱۲۰ هکتار از این سطح امسال به سطوح زعفران استان کرمانشاه افزوده‌شده و تولید عمده زعفران استان مربوط به ۳۰۲ هکتاری است که از قبل داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه متوسط عملکرد زعفران استان را چهار کیلوگرم در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: امسال ۱۷۰۰ کیلوگرم زعفران در استان تولید شد.

وی در ادامه بابیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه به‌جز قصرشیرین و سرپل‌ذهاب زعفران کاشت شده، گفت: بیشترین سطح زعفران را در شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و هرسین داریم.

وی سپس به سازگاری زعفران با شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان اشاره و اظهار کرد: کرمانشاه از گذشته‌های دور خواستگاه کشت زعفران بوده و امروزه نیز زعفران تولیدی کرمانشاه از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به پنج واحد فعال بسته‌بندی زعفران در استان کرمانشاه افزود: باوجوداین ظرفیت‌ها توسعه کشت زعفران در برنامه سازمان و در اولویت قرارگرفته، به‌طوری‌که سال آینده نیز در سطح ۱۰۰ هکتار توسعه کشت این محصول دیده‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی