English

از زندگی در کانکس تا سر و کله زدن با مار و عقرب؛

کسی صدای پرستاران بشاگرد را نمی شنود

رئیس خانه پرستاران استان هرمزگان از مشکلات پرستاران شهرستان بشاگرد و زندگی دشوار آنها در کانکس های آلومینیومی خبر داد.

کسی صدای پرستاران بشاگرد را نمی شنود

به گزارش خبرگزاری موج، «مرتضی حکمتی» رئیس خانه پرستاران استان هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج به تشریح مشکلات پرستاران  بیمارستان بقیه الله شهرستان بشاگرد پرداخت و گفت: بشاگرد امروز مانند بچه یتیمی است که فقط نام شهرستان را یدک می‌کشد و با مشکلات فراوانی که دارد گویی تکه‌ای جدا مانده از استان هرمزگان است.

 

*مشکل نبود خوابگاه

وی به موضوع بهداشت و مشکلات خوابگاه پرستاران در بشاگرد اشاره کرد و افزود: در دوره‌های قبل به‌کرات با معاونان بهداشت صحبت کردم زیرا این موضوع یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما در شرق استان به‌خصوص بشاگرد است.

حکمتی افزود: این مشکلات و کمبودهای رفاهی موجب عدم ماندگاری کادر درمانی در منطقه شده و ادامه خدمت را برای آنان سخت و طاقت فرسا کرده است.

وی با بیان این که محل سکونت پرستاران بشاگرد از همان ابتدا نامناسب بوده است، افزود: در زمان افتتاح تنها دو بهیار در اتاق استراحت واقع در بخش اورژانس بیمارستان زندگی می‌کردند و استراحت و همه‌ی امورات زندگی‌شان در آن‌جا انجام می‌شد اما زمانی که بخش بستری، آزمایشگاه و رادیولوژی راه‌اندازی شد، با افزایش تعداد نیرو نیاز به خوابگاه نیز افزایش پیدا کرد.

*خانه‌هایی با مار و عقرب

وی ادامه داد: از این رو خانه ویلایی در مکانی بسیار دور از بیمارستان برای تعدادی از خانم‌های پرستار اجاره کردند که طبق گفته‌ی خود پرستاران، این خانه‌ها نیز مار و عقرب داشت و علاوه بر دور بودن از بیمارستان، باعث ایجاد حس ناامنی و خطر در همکاران می‌شد، که درنهایت پرستاران تصمیم گرفتند باوجود  شلوغی بیمارستان مجددا در همان اتاق کوچک بخش اورژانس ساکن شوند و البته هم‌اکنون پنج نفر از پرستاران آقا به‌ناچار در آن خانه‌های ویلایی اقامت دارند.

*نظام پزشک سالار

رئیس خانه پرستاران استان هرمزگان با اشاره به نظام پزشک‌سالار حاکم بر کشور، گفت: حدود دو سال پیش ساختمانی با ۶ واحد برای پزشکان این بیمارستان تأسیس شد و برای چهار پزشک مجرد که  استقرار دائمی هم ندارند واحدهایی مجزا اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: با این حال در یکی از دو واحد خالی مانده  با زیربنای کمتر از 50 متر حدود پنج پرستار که یکی از آن‌ها با دو فرزند کوچک است را اسکان داده‌اند.

*زندگی در کانکس

حکمتی در خصوص زندگی پرستاران بشاگرد در کانکس‌های آلومینیومی افزود: در کل 38نفر در بخش‌های مختلف بهیاری، پرستاری، اتاق عمل و بیهوشی، آزمایشگاه و پذیرش مشغول به کار هستند که علاوه بر موارد ذکر شده باقی کادر درمان به اجبار در دو کانکس زندگی می‌کنند.

وی گفت: این کانکس‌ها به دلیل ساخته شدن از آلومینیوم در زمستان‌ها بسیار سرد و در تابستان‌ها هم بیش‌ازحد گرم می‌شود که زندگی را به طرز طاقت‌فرسایی سخت کرده است.

*شب‌های سرد با یک پتو

وی با اشاره به کاهش شدید دما در زمستان بشاگرد، گفت: در این کانکس ها برای هر نفر تنها یک پتو آن هم بدون وسایل گرمایشی در نظر گرفته شده است.

حکمتی با تاکید بر اینکه کانکس‌ها از امکانات خاصی برخوردار نیستند، افزود: باوجود این‌که ظرفیت هر کانکس پنج نفر است اما حدود هفت الی هشت نفر در هر کانکس مستقرند و این مکان به هیچ عنوان مناسب برای 15 روز زندگی در طول ماه نیست.

*عدم پیگیری

رئیس خانه پرستاران استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: دو سال پیش «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت به همراه جمعی از مسئولان استانی برای ساخت خوابگاه پرستاری به بشاگرد سفر داشتند و کلنگ این خوابگاه با مشارکت یک خیر اهل اصفهان بر زمین زده شد اما متاسفانه به  هر دلیلی ساخت این خوابگاه میسر نشد.

وی افزود: البته در ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر احداث ساختمانی به این منظور از سوی دانشگاه علوم پزشکی در شهریور امسال شنیده می‌شد که این اتفاق نیفتاد و بنا بر اعلام برخی افراد مطلع افتتاح آن به بهمن ماه موکول شده است اما صحت‌وسقم اینکه این ساختمان به پرستاران اختصاص می‌یابد یا خیر هنوز مشخص نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه