English

رئیس انجمن معلولان استان یزد:

حضور تشکل های معلولان در طرح مناسب سازی شهری یزد

رئیس انجمن معلولان استان یزد گفت: همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف با محوریت شهرداری و شورای شهر یزد همچنین حضور تشکل‌های معلولان از نقاط قوت طرح هفت خوان مناسب سازی شهر یزد به شمار می‌رود.

حضور تشکل های معلولان در طرح مناسب سازی شهری یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی نوری رئیس انجمن معلولان استان یزد از اجرای بزرگترین پروژه مناسب‌سازی کشور در شهر جهانی یزد خبر داد و گفت: مناسب‌سازی‌ها اغلب نقطه به نقطه انجام شده اما برای اولین بار در کشور، یک مسیر 10 کیلومتری مناسب سازی می شود.

علی نوری با اشاره به اینکه پروژه هفت‌خوان در حال حاضر در یک مسیر رفت و برگشت 10 کیلومتری از میدان همافر تا مسجد جامع یزد در دست مناسب سازی است، اظهار داشت: این پروژه در ادامه فعالیت‌هایی که در زمینه مناسب‌سازی شهر یزد اجرا شده، عملیاتی شده است و نتیجه آن نیز انتخاب یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر بوده است.

وی عنوان کرد: همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف با محوریت شهرداری و شورای شهر یزد همچنین حضور تشکل‌های معلولان از نقاط قوت این طرح به شمار می‌رود.

نوری ادامه داد: این طرح همچنین به لحاظ پیوستگی، بزرگترین پروژه مناسب سازی کشور به شمار می رود زیرا پیش از این هم در یزد و هم در سایر نقاط کشور، مناسب سازی به صورت نقطه به نقطه در پارک‌ها، معابر عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس و ... انجام شده اما اکنون برای اولین بار این اقدام در قالب یک مسیر رفت و برگشت 10 کیلومتری در حال اجراست.

مشاور شهردار یزد یادآور شد: طرح هفت خوان یک الگوی بسیار خوب هم برای سایر شهرهای استان یزد و هم سایر نقاط کشور است و اجرای آن توانسته فرهنگ سازی مناسبی بین پیمانکاران و فعالان حوزه عمرانی داشته باشد و به طور قطع در اجرای پروژه های عمرانی دیگر، شاهد آثار اجرای این طرح خواهیم بود.

نوری عنوان کرد: به جز معلولان، همه شهروندان با هر سطح از توانایی باید بتوانند در سطح شهر به راحتی تردد کنند و در پروژه هفت خوان نیز این مهم دنبال می شود.

وی تصریح کرد: البته در پروژه هفت خوان، مناسب سازی معابر به صورت کلی دیده شده و برخی موارد نظیر ایستگاه‌های اتوبوس در آن گنجانده نشده است که امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت، کار مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس را نیز به انجام برسانیم.

نوری اظهار امیدواری کرد: با ورود تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی بتوانیم یک نهضت مناسب سازی بزرگ در استان یزد به راه بیاندازیم و شاهد مناسب سازی تمام ادارات و اماکن در سطح شهر باشیم زیرا در حال حاضر یکی از مشکلات مهم در تردد معلولان، عدم مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان در سال گذشته بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌هایی برای برگزاری این جشنواره مواجه بودیم اما امیدواریم سال آینده بتوانیم با دسترس پذیر کردن شهر یزد، این جشنواره را در سطح بین المللی و با حضور معلولان گردشگر از سراسر دنیا برگزار کنیم.

گفتنی است؛ طرح هفت‌خوان از پروژه‌هایی است که توسط ستاد مناسب سازی شورای شهر یزد در ادامه طرح‌های شهر دسترس‌پذیر اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی