English

استاندار یزد؛

مناسب سازی شهری می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند

استاندار یزد تصریح کرد: برای شهری همچون یزد که به ثبت جهانی رسیده قطعا مناسب سازی شهری در حوزه مسائل اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند.

مناسب سازی شهری می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد با اشاره به رویکرد شهرداری و شورای شهر یزد برای مناسب سازی معابر شهری اظهار داشت: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب است و این فرصتی برای حرکت سریع روبه جلو در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهری است.

وی با اشاره به اقدام ستاد مناسب سازی شهری برای دسترس‌پذیر کردن شهر یزد افزود: یزد به یک شهر جهانی تبدیل شده و با توجه به اینکه عناوینی همچون شهر دوستدار معلول، شهر دسترس پذیر و ... را نیز دریافت کرده، باید شاخصه های شهر جهانی را نیز داشته باشد.

طالبی با بیان اینکه معلولان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، باید امکان استفاده از فضاهای شهری را داشته باشند، عنوان کرد: طبیعی است که مناسب سازی شهری علاوه بر کمک به انجام امور روزمره برای این افراد، رونق گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار یزد تاکید کرد: تمام مناطق یزد اعم از شهری و ادارات و نهادها باید به صورت کامل برای معلولان، جانبازان، سالمندان و سایر اقشار دارای محدودیت‌های حرکتی مناسب‌سازی شود.

طالبی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در راستای دسترس پذیر کردن شهر یزد گفت:  کاری که در این حوزه برای معلولان صورت گرفت، نشان دهنده توجه و اهتمام شهرداری برای رسیدن به استانداردهای جهانی و استفاده همه افراد از خدمات شهری است.

وی تصریح کرد: برای شهری همچون یزد که به ثبت جهانی رسیده قطعا چنین حرکت‌های ارزنده‌ای در حوزه مسائل اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند.

استاندار یزد تاکید کرد: وقتی ما از شهر جهانی یزد صحبت می‌کنیم و ثبت جهانی به عنوان برندی شاخص مطرح می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های شهر در دسترس باید در اولویت اجرایی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه