English

مدیرکل انتقال خون لرستان:

بیماران کرونایی بهبودیافته جهت اهدای پلاسما به انتقال خون لرستان مراجعه کنند

مدیرکل انتقال خون لرستان، گفت: بیماران کرونایی بهبودیافته می‌توانند جهت اهدای پلاسما خون، 28 روز تا 4 ماه پس از بهبودی، به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

بیماران کرونایی بهبودیافته جهت اهدای پلاسما به انتقال خون لرستان مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، غلامرضا حامدی، گفت: پلاسما درمانی یکی از راه‌های معالجه بیماران کووید ۱۹ بوده و تا حد زیادی نیز موثر واقع شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان، افزود: این در حالی است که راه‌اندازی مرکز مستقل دریافت پلاسمای خون، استانداردهای خاص و شرایط نگهداری ویژه نیاز دارد.

*اهدای پلاسما بهبودیافتگان، از 28 روز تا 4 ماه پس از بهبودی

حامدی تصریح کرد:  بیماران کرونایی بهبودیافته می‌توانند جهت اهدای پلاسما خون، 28 روز تا 4 ماه پس از بهبودی، به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به محرمانه بودن آمار پلاسما بهبودیافتگان تاکید کرد: پلاسما دریافت شده در لرستان از لحاظ کیفیت هیچگونه تفاوتی با سایر استان‌ها ندارد و هرچند این فرآیند در استان انجام می شود اما ایجاد یک مرکز مجزا در این استان ضروری است.

مدیرکل انتقال خون لرستان، گفت: بهبودیافتگان کرونا سیستم‌های دفاعی طبیعی را در برابر این بیماری در خون خود (آنتی‌بادی‌ها) گسترش می‌دهند و آنتی‌بادی‌ها در بخشی از خون به نام پلاسما یافت می‌شوند. پلاسمای گرفته شده از خون اهدایی بیماران بهبود یافته، که حاوی آنتی‌بادی‌های کووید ۱۹ است می تواند به درمان مبتلایان به کرونا کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه