English

بهره برداری از «اتاق سرور مرکزی» در ثبت احوال هرمزگان

در یکصد و دومین سالگرد تاسیس ثبت احوال، طرح سه میلیارد و ۸۰۰میلیون ریالی توسعه اتاق سرور مرکزی ثبت احوال هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از «اتاق سرور مرکزی» در ثبت احوال هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، راشد رشیدی سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: سطوح کف و دیوارهای اتاق سرور مرکزی ثبت احوال از مواد غیرقابل اشتعال و ضدحریق و سرقت طراحی و ساخته شده است.

رشیدی افزود: این اتاق به تجهیراتی همچون خرید و تامین خنک کننده‌ها، قابلیت نفوذ نکردن رطوبت و بهینه سازی سیستم برق اتاق سرور، نصب و راه اندازی سیستم‌های مانیتور، اطفا حریق، فایروال ها و تهیه نصب ژنراتور اضطراری نیاز دارد.

وی بیان داشت: از آنجایی که صیانت و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور باتوجه به چالش‌های فضای سایبری از درجه بالایی در اولویت بندی ها برخوردار شده است، لذا واحد انفورماتیک اداره کل ثبت احوال هرمزگان نیز از سال گذشته با در دستورکار قرار دادن توسعه سرور مرکزی اداره کل نظرسنجی‌های لازم را صورت داد.

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان اظهارداشت: پس از تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات تملک دارایی موفق شدیم امروز این مرکز را به وضعیتی استاندارد و قابل اعتنا برسانیم.

رشیدی ادامه داد: در حالی وارد یکصد و دومین سالگرد تاسیس ثبت احوال شده‌ایم که این سازمان در بهره گیری از تحولات و ابزار آلات و تکنولوژی‌های نوین پیشرو شده، به نحوی که امروز ما در کشور به واسطه پروژه های ثبت احوال به مرحله احراز هویت الکترونیک وارد شده که این خود گامی اساسی به شمار می‌رود.

وی با قدردانی از نگاه جامع مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ثبت احوال هرمزگان، ابرازداشت: در ثبت احوال خود را ملزم به نگهداری و پایداری دیتا و نوسازی و بهینه سازی این بخش اساسی و حیاتی دانسته و می‌دانیم؛ چرا که بستر و منابع اطلاعاتی و دیتا در ثبت احوال نوین از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار شده است.

گفتنی است در آیین بهره برداری از اتاق سرور ثبت احوال هرمزگان صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان، مهرداد یزدانی مدیرکل دفتر فناوری استانداری و حسین زینعلی تختی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه