English

سید محمدعلی تقوی اعلام کرد:

اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی در هفته ثبت احوال صادر می شود

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت:در هفته ثبت احوال اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی صادر می شود.

اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی در هفته ثبت احوال صادر می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سیدمحمدعلی تقوی در نشست با رسانه های استان به مناسبت هفته ثبت احوال ، افزود: این قانون در سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و هم اکنون اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۲٠٠ نفر از این فرزندان در استان شناسایی شده است که انتظار میرود این تعداد حدود ۵٠٠ نفر باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام تصریح کرد: میانگین سن ازدواج در مردان این استان ۳۱ سال و زن ها ۲۶ سال می باشد و میانگین سن طلاق در بین آقایان ۳۷ سال و خانم ها ۳۲ سال است.

تقوی با بیان اینکه فعالیت سازمان ثبت احوال در کشور وارد صد و دومین سال فعالیت خود شده است، خاطر نشان کرد: این امر مهم در ایلام ۸۸ ساله شد، در این مدت یک میلیون سند ولادت و وفات در این استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال ثبت احوال هوشمند، امنیت  هویت در فضای مجازی، خدمات فراگیر، نامگذاری شده است، ادامه داد: امنیت هویت مجازی در راستای  ارائه خدمات به صورت الکترونیکی برای تمامی دستگاه های دولتی فراهم شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی ولادت و فوت در استان بالای ۹۹ درصد می باشد که این موضوع امکان ارائه آمار ثبتی جمعیتی به روز را فراهم نموده است.

تقوی افرود: در 9 ماه سالجاری 6 هزار و 15 ولادت در استان ثبت شده شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ولادت،سه هزار و 132 مورد فرزند پسر و دو هزار و 883 نفر نیز فرزند دختر می باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد: همچنین در این مدت سه هزار و 485 مورد واقعه ازدواج  و 612 طلاق در این استان ثبت شده است که در بحث  ازدواج 5/5 درصد نسبت به 9 ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

تقوی خاطرنشان کرد: از ابتدا ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان،429 هزار و 981 نفر اقدام به ثبت نام کرده اند که از این میزان تاکنون برای 383 هزار و 786 نفر کارت هوشمند که نزدیک به 90 درصد، صادر شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 7 هزار و 685 قطعه کارت هوشمند ملی در ثبت احوال استان معطل  و منتظر دریافت صاحبان و متقاضیان می باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: تا پایان آذرماه از جمعیت 445 هزار و 582 نفر استان که قبلا شناسنامه دستی در اختیار داشتند، برای 283 هزار و 79 نفر شناسنامه مکانیزه معادل 64 درصد این میزان صادر شده است.

تقوی افزود: از یک هزار و 876 پرونده تشکیل شده برای معاودین استان تاکنون یکهزارو 522 پرونده تعیین تکلیف شده و برای خود و فرزندانشان شناسنامه صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه