English

پاسخ مسئولان به مشکلات شهرک مسکونی الغدیر حاجی آباد

مشکلات شهرک مسکونی الغدیر حاجی آباد سبب اعتراض ساکنان این محله شده و به نظر می‌رسد که کمبود اعتبارات شهرداری و عدم برنامه‌ریزی برای بهبود زیرساخت‌های این شهرک ریشه‌ی اصلی مشکلات است.

پاسخ مسئولان به مشکلات شهرک مسکونی الغدیر حاجی آباد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محله شهرک مسکونی الغدیر حدود 15 سال است که ساخته شده اما بی‌بهره از خدمات شهری است. محله‌ای که به نظر نباید تفاوتی با سایر محلات داشته باشد و مردم وضعیت سختی را با کمبود امکانات رفاهی و شهری سپری می‌کنند.

محله شهرک الغدیر یکی از محلات نسبتاً قدیمی حاجی‌آباد است و از احداث آن قریب به ۲۰ سال می‌گذرد اما هنوز کوچه‌ها آسفالت نشده است، هنگام وزش باد یا عبور و مرور خودروها گردوخاک زیادی به هوا بلند می‌شود و این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ساکنان شده است و بنا بر اعلام ساکنان این محله در هنگام بارندگی رفت‌وآمد برای افراد پیاده غیرممکن می‌شود.

*معضلات 400 خانوار

از همین رو با یکی از شهروندان ساکن در این محله تماس حاصل کردیم که وی در این باره اذعان داشت: حدود 400 خانوار در این شهرک زندگی می‌کنند اما بااین‌وجود در هیچ نقطه‌ای از شهرک سطل زباله وجود ندارد و اهالی مجبورند زباله‌های خود را در گوشه و کناره‌ها و در مجاورت دیوار خانه‌ها رها کنند که این امر از طرفی باعث تجمع سگ‌های ولگرد و از طرف دیگر باعث شیوع بیماری‌های مختلف می‌شود.

وی با گلایه‌مندی از این موضوع که ضعیف بودن پوشش تلفن همراه و اینترنت موبایل هم یکی دیگر از مشکلات محله است، افزود: مخصوصاً در این برهه از زمان که دانش آموزان برای تحصیل به فضای مجازی وابسته‌اند، ضعف اینترنت تلفن همراه و نبود زیرساخت تلفن برای بهره‌مندی از اینترنت ثابت، روند ادامه تحصیل دانش آموزان را با مشکل مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات بارها به مراجع ذی‌ربط مراجعه کرده‌اند ولی تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته و پیگیری‌ها نتیجه‌بخش نبوده است.

*بنیاد مسکن زیرساخت‌ها را ایجاد نکرده

البته «علیرضا حسن زاده» شهردار حاجی‌آباد طی گفتگویی خبری با صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس به تشریح شرایط پرداخت و عنوان کرد: اگر مشکلات این شهرک زمان‌بر شده است قراردادی بین شهرداری و بنیاد مسکن منعقد شده است و بنیاد مسکن باید زیرساخت‌های لازم ازجمله جدول‌گذاری را در این شهرک ایجاد می‌کرد و تحویل شهرداری می‌داد که این روند طولانی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: چند ماه قبل عملیات زیرسازی انجام شده است و آسفالتی که باقیمانده است به این دلیل است که در اعتبار سال 99 شهرداری دیده نشده و امید داریم که در سال 1400 اعتباری در این خصوص اختصاص یابد.

شهردار حاجی‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه کمبود بودجه‌های عمرانی در شهرداری‌ها مانع پیشرفت پروژه‌ها می‌شود، عنوان کرد: بحث جمع‌آوری زباله‌ها یک روز در میان در روزهای فرد در این محله انجام می‌شود و ساکنان این محله می‌توانند در روزهای فرد زباله‌های خود را جهت جمع‌آوری کارگران شهرداری جلوی درب منزل قرار دهند.

*شهردار حاجی آباد شانه خالی می‌کند

در راستای واکاوی این موضوع نیز با «شهریار نوری زاده» مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان گفت‌وگویی تلفنی را ترتیب دادیم تا جزییات این مساله را بررسی کنیم.

نوری زاده در گفتگو با خبرنگار موج اذعان داشت: از گفته‌های علیرضاحسن زاده شهردار حاجی‌آباد نتیجه گرفتیم که وی می‌خواهد از زیر بار مسئولیت و خدمت‌رسانی به مردم شانه خالی کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های زیرسازی اراضی تفکیکی سهم شهرداری به‌صورت کامل و جامع در زمان آقای حسن زاده تحویل داده شده و شهرداری اکثر این زمین‌ها را به‌صورت مزایده به فروش رسانده اما باز هم زیرسازی و جدول‌گذاری را بنیاد مسکن سال گذشته انجام داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بهتر است شهردار حاجی آباد پاسخ‌گوی این سؤال باشد که چرا اراضی قطعه‌بندی شده را تحویل گرفته‌ است، اضافه کرد: بنیاد مسکن تمام تعهدات خود را انجام داده است و انجام آسفالت هم منوط به زیرسازی و جدول‌گذاری و تحویل قطعات است که وظیفه‌ی شهرداری است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه