English

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به میبد اعلام کرد؛

وام قرض الحسنه به زنان روستایی پرداخت می شود

پرداخت وام قرض الحسنه به زنان روستایی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته 5 الی 10 میلیون تومان به زنان روستایی نیازمند تعلق می‌گیرد که با معرفی این بانوان به مدیرکل امور بانوان استانداری در لیست پرداخت وام قرار خواهند گرفت.

وام قرض الحسنه به زنان روستایی  پرداخت می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در این دیدار معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های مسئولین شهری، شهر جهانی میبد در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: میبد شهری است توسعه یافته در عرصه فرهنگی و مردمان نجیب، اندیشمند و شخصیت‌های فرهیخته‌ای دارد.

وی در خصوص ایجاد کارگروه حمایت از زنان سرپرست خانواده گفت: باتوجه به بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بر ما تکلیف شده که کارگروهی در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار ایجاد نماییم که با توجه به مصوبه دولت، این کارگروه تشکیل و یکی از کمیته‌های زیرمجموعه‌ی آن بحث سلامت زنان سرپرست خانوار و غربالگری بانوان در عرصه سلامت را در دستور کار قراردادیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در خصوص استقبال بانوان در ایجاد مشاغل خانگی عنوان کرد: در گذشته بصورت مالی از زنان سرپرست خانواده حمایت می شد ولی درحال حاضر با توجه به استقبال بانوان از ایجاد کارگاه های مشاغل خانگی، بحث ارائه تسهیلات در ایجاد مشاغل خانگی را پیگیری کردیم تا بانک‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای این امور اختصاص دهند و همچنان در راستای افزایش این تسهیلات تلاش می‌کنیم.

وی از پرداخت وام قرض الحسنه به زنان روستایی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته 5 الی 10 میلیون تومان به زنان روستایی نیازمند تعلق می‌گیرد که با معرفی این بانوان به مدیرکل امور بانوان استانداری در لیست پرداخت وام قرار خواهند گرفت.

معصومه ابتکار یکی از مشکلات اصلی بانوان متقاضی وام را نداشتن ضامن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اصلی بانوان در اخذ وام، نداشتن ضامن معتبر بود که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد سهام عدالت بعنوان ضامن از بانوان کارآفرین و سرپرست خانواده پذیرفته شود و روند اخذ تسهیلات، راحتر شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از سیاست‌های مهم این دوره را حمایت از تشکل‌ها و خیریه‌ها مردم نهاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 2700 تشکل و سازمان مردم نهاد و خیریه فعال در حوزه زنان در کل کشور داریم که حمایت از این تشکل ها جزء سیاست‌کاری این دوره ماست و با توجه به بروز بیماری کووید19، دوره‌های آموزشی حضوری به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است و تا پایان سال نیز یک دوره آموزشی با اساتید خبره با محوریت خانواده برگزار خواهیم کرد که تشکل‌های علاقمند می‌توانند بصورت رایگان در این دوره‌های آموزشی شرکت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه