English

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم:

مردم قم بیش از ۸۵ درصد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند/بستری بیماران کرونایی در قم به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم قم بیش از 85 درصد به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند.

مردم قم بیش از 85 درصد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند/بستری بیماران کرونایی در قم به کمتر از 200 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج در قم، سید هاشم صدر درجلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت:موارد بستری در قم به زیر 200 نفر در یک هفته رسیده و میانگین فوتی دو تا سه نفر است و در وضعیت کشوری نیز شرایط خوبی داریم.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کامکار و امیرالمومنین انجام می شود و سایر بیمارستان ها خالی از بیماران کرونایی است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع و شفاف بسیار موثر است و می تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند و علوم پزشکی نیز تلاش کرده در این ایام به طور شفاف به ارائه آمار بپردازد.

صدر بیان کرد: مردم قم بیش از 85 درصد به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند و این نشان دهنده ارتقای سطح آگاهی مردم است.

وی عنوان کرد:از نظر ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۷ نفر مبتلا می‌شوند و جواب تست مثبت افراد مشکوک ۲۰ درصد است که وضعیت بهتری نسبت به قبل را نشان می‌دهد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعمال و اجرای دقیق محدودیت‌ها و تعطیلی ها در قم بسیار اثربخش بوده و وضعیت استان رو به بهبود است و حتی ممکن است به وضعیت زرد تبدیل شود.

وی افزود:این شرایط نباید موجب عادی سازی شرایط و افزایش بازگشایی ها شود و مردم تصور نکنند کرونا را شکست داده‌ایم و بازگشایی ها با سرعت زیاد اشتباه بوده و این را تجربه نشان داده است.

صدر خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها، تزریق واکسن مشکلاتی را ایجاد کرده است و در کشورهای اروپایی شاهد جهش‌های غیرقابل پیش بینی بوده اند و حتی اگر وضعیت کرونا بهبود یافت نباید به سمت عادی انگاری و بازگشایی ها پیش رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه